Hur många mil körde du i dag?

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
ca 32 mil idag ställde min GPS på undvik motorväg. Västerås-Strängnäs-Huddinge-Gustavsberg-Rindö-Vaxholm-Sigtuna-Västerås. Åt en tunnbrödsrulle hos Grilladd i Huddinge som är en av sveriges bästa tunnbrödsrullar (riktigt mos)

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
10 mil t/r jobbet.
Första gången i år som jag kör full rulle till varvstopp :) På en släde är det inte lika dramatiskt som det låter pga låg utväxling och relativt låg effekt :) Men jäklar vad fint den går över 4000rpm efter ventiljusteringen!

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Blev liiite mer i dag.
Kvarsebovägen är färdigasfalterad.
Fyllnadsgruset i kanterna verkar finkornigare än vanligt och det ser ut att vara paddat/packat, hoppas det blir kvar i vägren..

Däremot är vägen runt sjön Roxens norrsida helgrusad från vretaklosteravfarten och ca halvvägs till Norsholm.. ?20230510_133611.jpg

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Idag var det inte meningen att bli en hojdag....
Men!! Är det så fint väder som det är och marknad i stan så åkte jag åt andra hållet.
Blev ca 15mil med "den andra" XTn på de där små grusvägarna man inte vet riktigt var de leder och som man bara blåser förbi med R1an i vanliga fall, hehe

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det blev 22 mil mellan tankningarna, så lägg till ca 5. Sjöar av lite storlek jag rundat eller passerat: Halen, Åsnen, Tiken, Mien och så Östersjön. 3 landskap: Blekinge, Skåne och Småland.

Edit;
Fantastiskt! Man kan tanka 98 i Lönashult. Den byn är det vita i den vita fläcken på kartan och ligger tämligen mitt i rundan.

Last edited:

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Det blev en bra runda till slut, men igår kväll var jag tveksam om jag skulle få på mig stövlarna idag, efter att ha sprungit på soffbordsbenet med sådan kraft att nästan hela tånageln följde med strumpan. ?
De första timmarna idag gjorde det jävligt ont vid varje växling (ja det var på vänster foten) men efter hand vande sig tån, verkar det som. ?

IMG_7601.png

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Blir inte klok på det. Tycker jag känner igen samlingen men inte lokalerna och så får jag inte ihop det geografiskt på 50 mil.
Den jag tänker på har sitt mellan sjöarna, för att vara lagom ospecifik.
Privat eller publik samling? Om det senare, var?

Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Blir inte klok på det. Tycker jag känner igen samlingen men inte lokalerna och så får jag inte ihop det geografiskt på 50 mil.
Den jag tänker på har sitt mellan sjöarna, för att vara lagom ospecifik.
Privat eller publik samling? Om det senare, var?
Kungälv till Ängelholmstrakten o tillbaka - blir ca 23 mil enkel resa, o sedan lite kringelikrok = 50 mil
Vet inte hur publik samlingen är, men om du tittar i senaste numret av Moped https://www.mopedgaraget.se/tidningen så är det denna samling bilderna är från.

Finns på Google maps Vindrarps mopedmuseum, så det verkar ganska publikt - han hade nog det mesta, möjligen lite klent med Kreidler (bara 3st och ingen Florett), trampcyklar, cyklar med påhängsmotor, höghjulingar. Allt i mycket fint skick - några stycken med lätt patina.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kungälv till Ängelholmstrakten o tillbaka - blir ca 23 mil enkel resa, o sedan lite kringelikrok = 50 mil
Vet inte hur publik samlingen är, men om du tittar i senaste numret av Moped https://www.mopedgaraget.se/tidningen så är det denna samling bilderna är från.

Finns på Google maps Vindrarps mopedmuseum, så det verkar ganska publikt - han hade nog det mesta, möjligen lite klent med Kreidler (bara 3st och ingen Florett), trampcyklar, cyklar med påhängsmotor, höghjulingar. Allt i mycket fint skick - några stycken med lätt patina.
Tack för utförligt svar!
Verkar värt ett stopp.

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Bara fem mil idag, fast en runda med sonen.
Detta är hans andra provåkning så det är långt nog.
Och så passade jag på att precis passera de första 150 milen med hojen.
Precis lagom för första servicen på tisdag ?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år