Hur många vurpor gjorde du 2004

Jag vurpade

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag fegade och höll mig på hjulen hela året.

Zwei vurpor blev det. En highsider och en mjuk "oj jag måste styra upp annars krockar jag, kör ut på gräset och vurpar"-vurpa! (konstigt nog skadade jag mig mer på gräset än med highsidern... :va )

En härlig debutant-säsong helt enkelt! :tummenupp

Samma här. Inga vurpor men två avkörningar. Den ena avkörningen där jag blev mer eller mindre tvungen att ta till gräset i ca 150 km/h, pga att snubben framför mig fick panik finns på video. Körde lånad hoj (DQ:s Rosinante) vid tillfället och hade även en inlånad DV-kamera på tanken, så jag tänkte att om jag vurpar nu är det lika bra att jag trillar av pinnen, annars lär ägarna flå mig levande.

Som tur var gick det bra, vilket det ju finns filmbevis (ej färdigredigerat) på. DQ bara garvade förresten, vilket också hörs klart och tydligt på filmen! :näsblod

Körde ju bara ett ERF-race på lånad hoj så man fick ta det lite vackert så 0 vurpor 2004. (även med gathojen)

Huppsan, klottrade i 3, men det var ju faktiskt fyra vurpor i år. 1 i regn på anderstorp, en i torrt på falkenberg. Sen 1 regnvurpa i på karlskoga + en highsider i torrt på samma bana.

Inte en endaste gång, inte året innan heller, eller året före det..

Sa jag att jag är långsam?

/B

1. Framhjulssläpp i regn på Knudan.
2. Idiotgrej på Falken där jag körde ut i gräset efter snabbhögern!
3. Oförklarligt framhjulssläpp i högern i esset på Sviestad.

Fyra gånger.
Haga kraschade 28 gånger med Aprilia Cuben så man är i fint sällskap... :näsblod

En gång, fast den kan väl knappt räknas. Det var på bana (SRW) dock. En BMW 750 svängde vänster när jag skulle köra om. Fetaste stoppien jag gjort. En halv meter till så hade jag nog stått still och missat den. Sikta på nåt dyrt var det nån som sa...

Blev knuffad av banan också på Knutstorp men lyckades hålla mig på hjulen. Det blev en schysst gräsare av det där.

Blev påkörd av en galen dansk på minimoton också men det räknas väl inte. Dock en kullerbytta jag kunde varit utan...

Gixxern fick genomlida både en highside, en lowside samt att jag bromsade bort mig i slutet av en raka... men den håller ihop än....

Anderstorp: Lowside i regn och highside under race
Falkenberg: påkörd / highside
Linköping: Lowside i torparn
Gelleråsen: avkörning 2 ggr

Nära krasch: massa gånger =)

En rejäl på Anderstorp med brutet nyckelben som följd och div. små fix med hojen. En fjantig på Åsen med kalla däck, framhjulssläpp i maklig fart innan hårnålen, bara att resa upp hojen och åka vidare.

Webspy skrev:
Gixxern fick genomlida både en highside, en lowside samt att jag bromsade bort mig i slutet av en raka... men den håller ihop än....

Hörde vi inte något rykte om nån omkullläggning vid depån i Spanien också? :näsblod

Kan ju vara heeeelt fel... :hihi

/God hjul!

Swedie skrev:
Anderstorp: Lowside i regn och highside under race
Falkenberg: påkörd / highside
Linköping: Lowside i torparn
Gelleråsen: avkörning 2 ggr

Nära krasch: massa gånger =)

Du glömde den absolut viktigaste: Omkullkörning i bandepån, Sviestad :tummenupp

/B

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back