Hur montera pinlock?

Tompa25

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1
Har köpt en X-lite hjälm och då medföljer pinlockvisir, men hur monterar jag det? Står bara "ta av plasten på ena sidan som ligger an mot visiret, sätt dit det och ta av plasten på andra sidan". Hade dock bara plast på en sida, vilken sida det nu är. Jag gissar att det är den sidan med gummilisten som ska ligga mot visiret - verkar vettigast, men denna sidan passar det inte riktigt på utan visst bruk av våld. Så vilken sida på pinlockvisiret ska ligga emot hjälmvisiret och inte. Sidan med gummilisten eller den andra. Någon som vet innan jag pressar dit det på fel sida och pajar hela visiret.

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Själva visiret kan böjas ganska mycket, likaså pinlocket. Lägg visiret på ett bord så att det ligger som ett "U", å pressa sedan lätt ut det, haka sedan i pinlocket, du kan få böja det oxå lite grann. Vet inte vilken sida det ska vara men blir det fel kommer pinlocket sticka ut utanför visiret, då e det bara att byta sida...

Tompa25

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1
Nu e det på. Ställskruvarna/plastfästena var vridna i sitt minsta läge. Därför det inte funkade.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy