bossjan skrev:Ska byta kolv i mi dt... nu undrar jag bara hur man skall montera den lilla "oljeringen" som man får med kolvringarna?
Någon som vet? (gärna bilder)
Mvh erik.
RS "Alex" skrev:för på den som en kondom!
när du ska trä in den i slidan[cylindern] så ser du till att ringen ligger mot den lilla knoppen som sticker ut på kolven så är de bara att trycka ihop
bossjan skrev:Menade hur ringen ska sitta innanför den andra...
philsson skrev:du monterar den bara som en vanlig kolvring. ska inte ha någon betydelse åt vilket hål den är vänd. Ska sitta under den understa ringen.
RS "Alex" skrev:alltså.. har du fått 2 kolvringar... titta mitt skriv bord menar du så?
RS kanske bara har en kolvring!. vad vet jag.. DT har 2 vad jag kan minnas i af..RS "Alex" skrev:alltså.. har du fått 2 kolvringar... titta mitt skriv bord menar du så?
Ja under den understa. Bara att klämma dit Så är det bra sen.. Inte så svårt..bossjan skrev:Ja, men under innanför den understa ringen ska det sitta en liten ring, undrar om det bara är o klämma dit den så är det bra sen eller?
bossjan skrev:Ja, men under innanför den understa ringen ska det sitta en liten ring, undrar om det bara är o klämma dit den så är det bra sen eller?
jopp.. bättre med 1.. eller åtminstonde mer effekt..RS "Alex" skrev:innanför alltså humm säg under i stället!
du har fått 2 kolvringar kan du ju skriva
montera båda kikadant se till att dom ligger rätt när du sätter över cylindern.. finns en knopp som öppningen på ringen ska ligga emot så dom inte kan snurra
En vanlig Rs har en kolvring ... min har 2 men har hört något om att det ska vara bättre med 1 men vem vet
philsson skrev:jopp.. bättre med 1.. eller åtminstonde mer effekt..
vet faktiskt inte.. du borde få sämre komp men en 2t lever ju på varv så?. fråga någon som vet..RS "Alex" skrev:varför?
philsson skrev:vet faktiskt inte.. du borde få sämre komp men en 2t lever ju på varv så?. fråga någon som vet..
Jag menade just att du skulle få sämre komp med en kolvring.. Men en 2t lever inte direkt på komp. Det viktigaste är varvtalet.RS "Alex" skrev:blev lite ot i tråden
sämre komp.. humm kolvringen är ju den som tätar mot cyl med 2 så borde det ju bli tätare
ska höra mig lite för om det... återkommer
philsson skrev:Jag menade just att du skulle få sämre komp med en kolvring.. Men en 2t lever inte direkt på komp. Det viktigaste är varvtalet.
My ass! en 2t brukar ha 6 bar vad jag vet.. en 4t ca 10 och en diesel ca 20. Föresten. bara du får upp en 2t i varv så behöver du knappt kolvringar för att den ska gå. Syftar då på höga varv.RS "Alex" skrev:aha okey
Men utan komp så kan du inte komma upp i varv
2-taktare har ju högt komp.... jag har 14,1:1 nu
philsson skrev:My ass! en 2t brukar ha 6 bar vad jag vet.. en 4t ca 10 och en diesel ca 20. Föresten. bara du får upp en 2t i varv så behöver du knappt kolvringar för att den ska gå. Syftar då på höga varv.
RS "Alex" skrev:ska jag knäppa ett kort till eller?
14.4:1 var det
du menar alltså att det inte finns någon koppling mellan kompressionsförhållande och komp? eeeh, ja, det var ju också en tolkning...whitesnake skrev:ja kompritions förhållande! det menas med att det som finns i kolven när den e längs nere tryck ihop 14,1 gånger när den e i högsta läget. Det har inget med kompet att göra och på min dt är det inte så högt bara 6,5:1
Det är helt enkelt 2 helt olika saker!. du kan inte komma och säga att du har 12 i kompression när du mätt upp kompressionsförhållandet. Mät upp kompet istället.zhapod skrev:du menar alltså att det inte finns någon koppling mellan kompressionsförhållande och komp? eeeh, ja, det var ju också en tolkning...
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|