Hur mycket alkohol dricker du

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Själv är jag helnykterist....................fram till fredag, sen händer det nåt. Kan bli en starköl eller två över helgen, ibland blir det 15 eller (inte och) 2 flaskor vin. Sprit dricker jag inte längre fast får jag en Gin o Tonic så behöver ju ingen rikta en revolver mot mitt huvud för att jag skall ta den. Jag dricker alkohol i princip varje helg, aldrig på en vardag om inte det är AfterWork. Fredag är ingen vardag va:va

Har faktiskt skaffat mig en alkomätare, hur många gånger har man inte suttit och blåst i den jävla apparaten en söndag? Det är strålande väder ute och hojen står fulltankad. När man väl är grön och ger sig ut så känns det inget vidare, körningen känns inte bra, man känner sig seg och vill egentligen krypa in under täcket igen. Är det värt det? Tell me?

Alkomätaren numera trasig, har väl blåst sönder fanskapet:rolleyes:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Okej... Jag börjar.... Hej, jag heter Benny och jag är helgalkolist! Nu har jag banat väg för er andra! Öppna er nu!

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Helgalkis, går väl åt en låda öl å nåra groggar på en helg... Aldrig något i veckorna...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hej jag heter GuW och jag är sommar-nykterist (med få undantag)

Jag kör aldrig dagen efter, och jag riskerar inte att bomma en dags underbart MC väder för att dricka.

Jag är i princip nykterist året om, men vintertid känns det IAF inte som man riskerar att offra något dagen efter.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hej jag heter GuW och jag är sommar-nykterist (med få undantag)

Jag kör aldrig dagen efter, och jag riskerar inte att bomma en dags underbart MC väder för att dricka.

Jag är i princip nykterist året om, men vintertid känns det IAF inte som man riskerar att offra något dagen efter.

Folköl räddar sommarn.. :tummenupp

..även vintern då bolaget är jobbigt långt bort när man bara har A-kort.

Merovingian

Guest
Fem dagar i veckan mellan tummen och pekfingret just nu. Annars åtminstone två dagar.
Inte mer än att jag endast känner av det lite grann. Mycket sällan så jag blir direkt berusad, det tycker jag inte är behagligt.
Cognac och vitt vin. Det senare tämligen passande eftersom min kost består uteslutande av skaldjur för tillfället. Parce que je le vaux bien.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag drack en del när jag pluggade, så det känns som att jag har betat av den biten. Nu dricker jag mig bakis nån enstaka gång per år, och dricker över lag otroligt lite. Dels gör det knappast underverk för träningen, dels har jag inte tid, dels lägger jag hellre pengarna på annat och som GuW skrev, varför riskera att missa en dags hojväder? :va

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept