Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Polarn är brandman. Mycket dötid, gym och facebook. Han skolar om sig nu för det är brist på jobb här i stan.
Det stora mervärdet måste ju vara all cred och ligga man får för det årliga utviket i brandmanskalendern. Men då måste du ha krullitt bröst, annars går det inte hem i stugorna tror jag.
.
Vet en brandman får ca 24kr tot. Han jobbar då var fjärde dygn och trivs väldigt bra med det.
Det kallas även deltidsbrandmän, dom måste bo inom ett visst avstånd från stationen, helst jobba i närheten också. Går larmet så är det bara att springa.De flesta brandmän i Boxholm har 2 jobb.
Det kallas även deltidsbrandmän, dom måste bo inom ett visst avstånd från stationen, helst jobba i närheten också. Går larmet så är det bara att springa.
Så han är alltså ledig mer än vad han jobbar och får 24k / mån?
Fråga en brandman
Jag har ca 21 i grund, med alla tillägg så har jag ca 25. Jobbat i 2.5år nu. Ingångslönen var på 20, så det är ingen större löneutveckling.
Det bästa med jobbet är att man gör något meningsfullt, arbetstiderna är också bra, många långa pass = många lediga dagar.
Sen jobbar jag på en av de mest larmade stationerna i Sverige, så dödtid är ett relativt begrepp
Världens bästa jobb, men inte världens bästa lön![]()
Eftersom jag jobbar 42h/vecka i snitt så blir det ca 180h i månaden och alltså 117kr i timmen exkl tillägg och ca 140kr i timmen inkl. tillägg.Vad tjänar du omräknat i timpeng?
Det är nästan mer intressant att veta.
Eftersom jag jobbar 42h/vecka i snitt så blir det ca 180h i månaden och alltså 117kr i timmen exkl tillägg och ca 140kr i timmen inkl. tillägg.
Det är alltså innan skatt och med nattjobb o allmänt knepiga tider?
Kanske ska ta o sluta klaga på att jag har dålig lön då
Hur mkt tjänar en brandman med dubbla din erfarenhet?
Japp, innan skatt, både natt och dag och med risker i arbetet. Man blir inte rik, men vet du, för mig är det värt det
Dubbel erfarenhet ger väl några hundralappar mer skulle jag tro, inga stora pengar alltså.
Fast, högre lön hade varit önskvärt
Det är du ju iofs inte ensam om att tyckaFast, högre lön hade varit önskvärt
Vet en brandman får ca 24kr tot. Han jobbar då var fjärde dygn och trivs väldigt bra med det.
Eftersom jag jobbar 42h/vecka i snitt så blir det ca 180h i månaden och alltså 117kr i timmen exkl tillägg och ca 140kr i timmen inkl. tillägg.
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning