Raderad medlem 51742
Guest
Vad är er erfarenhet av hur länge tätningarna till gaffelbenen håller? Är i synnerhet nyfiken på erfarenheterna från er som kör BMW S1000-modeller (med DDC).
Behövde byta tätningarna på min S1000R efter ca 2000 mil pga. läckage. Den gången gick det på garantin, men nu efter ytterligare ett år och ca 1000 mil är det dags igen. Denna gången får jag dock stå för kostnaden själv.
Är det vanligt att behöva byta så pass ofta på dessa modeller eller har jag bara haft otur? Blir dyrt om man skall behöva lägga några tusen på gaffelrenovering varje år (om man som jag snittar ca 1000 mil per år).
Skall sägas att jag alltid är noga med att torka av gaffelbenen efter varje tur och inte ägnar mig åt wheelies, däremot vet vi ju i vilket skick vägarna är i det här landet, vilket jag misstänker kan spela in.
Har provat tricket med att göra rent med hjälp av filmremsa tillklippt som en krok för att dra ut smutsen, men det hjälpte bara tillfälligt.
Behövde byta tätningarna på min S1000R efter ca 2000 mil pga. läckage. Den gången gick det på garantin, men nu efter ytterligare ett år och ca 1000 mil är det dags igen. Denna gången får jag dock stå för kostnaden själv.
Är det vanligt att behöva byta så pass ofta på dessa modeller eller har jag bara haft otur? Blir dyrt om man skall behöva lägga några tusen på gaffelrenovering varje år (om man som jag snittar ca 1000 mil per år).
Skall sägas att jag alltid är noga med att torka av gaffelbenen efter varje tur och inte ägnar mig åt wheelies, däremot vet vi ju i vilket skick vägarna är i det här landet, vilket jag misstänker kan spela in.
Har provat tricket med att göra rent med hjälp av filmremsa tillklippt som en krok för att dra ut smutsen, men det hjälpte bara tillfälligt.