Hur ofta får ni hälla i ny olja?!

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Börjar anar att hojen dricker mer olja en bensin (mja. nästan iaf ;))

lampan börja lysa.. hällde då i 2 liter... 40 mil senare börjar den lysa igen... 40 mil avverkade jag ganska snabbt men tycker de låter knepigt... ja vet att 2-taktare dricker mycke olja men ska dom verkligen dricka SÅÅÅ mycke?? :confused

EDIT: Hur ofta häller ni i ny 2-TAKTS OLJA ??

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Räkna på hur mycket olja det går åt per liter istället för mil. 2 dl olja på 10 liter soppa brukar vara lagom.

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
Jag vet inte hur mycket soppa din moppe drar, men om man tänker sig cirka 0,7 liter / mil, skulle det bli 28 liter på 40 mil, 2 liter olja till 28 liter bensin blir över 7%!!! olja Har du kollat att du inte har nån läcka nånstans? Om motorn får så mycket olja borde den gå ganska knackigt samt käka tändstift på löpande band.
Normalt, om du kör med injektorpumpen inkopplad borde du komma nånstans runt 150 mil på 2 liter olja, beroende på hur flitigt du gasar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ni har ingen aning vad fylla på olja innebär förrens ni skaffar er B-kort och kör en rostig BMW M5arton :tummenupp

Till den bilen får man busgetera oljekostanderna :crash

750RR

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Bikeboy500 skrev:
Jag vet inte hur mycket soppa din moppe drar, men om man tänker sig cirka 0,7 liter / mil, skulle det bli 28 liter på 40 mil, 2 liter olja till 28 liter bensin blir över 7%!!! olja Har du kollat att du inte har nån läcka nånstans? Om motorn får så mycket olja borde den gå ganska knackigt samt käka tändstift på löpande band.
Normalt, om du kör med injektorpumpen inkopplad borde du komma nånstans runt 150 mil på 2 liter olja, beroende på hur flitigt du gasar.

URSÄKTA?!?!? vadå moppe ??!?! :mad:

annars var din information rätt bra information.. borde kolla noggranare på detta... jag har inte märkt att de läcker nåt

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
Ursäkta!?!? visste inte att det var så känsligt :eek: , jag kallar mina egna "moppar" för moppar så det gick av bara farten.

Last edited:

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Bikeboy500 skrev:
Ursäkta!?!? visste inte att det var så känsligt :eek: , jag kallar mina egna "moppar" för moppar så det gick av bara farten.

Moppepojkarna blir ju överlyckliga när man råkar kalla deras moppar för hojar :rodnar men det kan jag väl bjuda på.

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Bikeboy500 skrev:

hehe ingen fara... har blitt kallad moppepojke lange nog o nu har ja antligen fott bode kort o hoj, so nu blir ja helst kallad "Sporthojare" eller "Knutte" :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping