hur potent är KTM 660

XXXXX

Ett hjul i taget...
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Småland
Hoj
R1100S o R1200GS
blom skrev:
bana ,väg mm.. vad kan vara bättre?

Enligt vad min provkörning berättar så suger den rejält.. :fakta
Köp en 625:a istället om du nu verkligen vill ha en posörhoj från KTM.. :brynad
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
nej jag vill inte ha en posör hoj utan en hoj som går att använda till det den ska användas till.... vad har du mer kört för motarder då ?
 

XXXXX

Ett hjul i taget...
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Småland
Hoj
R1100S o R1200GS
blom skrev:
nej jag vill inte ha en posör hoj utan en hoj som går att använda till det den ska användas till.... vad har du mer kört för motarder då ?

Seriösa alternativ är en Husa, Qvarna eller möjligen en XR650 med rätt bestyckning... :rock
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lite tveksam om en xr650 (orig utan effektdämp mm) klår en ktm660 som bara original utan strypningar!
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
XXXXX skrev:
Enligt vad min provkörning berättar så suger den rejält.. :fakta
Köp en 625:a istället om du nu verkligen vill ha en posörhoj från KTM.. :brynad
Enda anledningen att köpa 625 istället för 660 är väl att man vill ha elstart.När jag köpte min i våras var 660 slutsåld så då blev det att välja mellan 625 och 640,behövdes väl ingen längre betänketid direkt :rolleyes:
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Vilka muppiga svar du fått,

XR verkar hålla i hundra år, men har soft fjädring för motard. Går inte riktigt lika vasst som KTM/Husaberg, men den verkar som sagt svår att paja. Vibrationsfri gång med stenhård sadel

Husqvarna har jag bara provkört en konverterad TE570 -02 " i övrigt org" den går marginellt slöare än min 625a men känns ganska lika, man sitter lite bättre tror jag (än ktm 625)

660n, är starkare. Det känns ingen större skillnad när du hoppar från hoj till hoj, men däremot när du ligger bredvid å accar så drar den ett par hojlängder xtra.

Husaberg (mums) har bara provat Yashas 650n, med helsystem. Finfint bottenvrid, lättare chassi, hel cykeln är smalare....... Men kanske inte den smartaste hojen om du ska åka gata, men ska du härja mest på bana så råKKar den.

Ska du åka mest Gata, ta en 660.......... den pallar motorväg bättre, till i år har den den dubbla oljevolymen än Husa tex.

Ska du härja bana eller åka i skogen så är nog husan lämpligare.........

Fast det är bara vad jag tycker......... :7peta Jag säger inte att det ÄR så :hej

blom skrev:
bana ,väg mm.. vad kan vara bättre?
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Tom Byron skrev:
Vilka muppiga svar du fått,

XR verkar hålla i hundra år, men har soft fjädring för motard. Går inte riktigt lika vasst som KTM/Husaberg, men den verkar som sagt svår att paja. Vibrationsfri gång med stenhård sadel

Husqvarna har jag bara provkört en konverterad TE570 -02 " i övrigt org" den går marginellt slöare än min 625a men känns ganska lika, man sitter lite bättre tror jag (än ktm 625)

660n, är starkare. Det känns ingen större skillnad när du hoppar från hoj till hoj, men däremot när du ligger bredvid å accar så drar den ett par hojlängder xtra.

Husaberg (mums) har bara provat Yashas 650n, med helsystem. Finfint bottenvrid, lättare chassi, hel cykeln är smalare....... Men kanske inte den smartaste hojen om du ska åka gata, men ska du härja mest på bana så råKKar den.

Ska du åka mest Gata, ta en 660.......... den pallar motorväg bättre, till i år har den den dubbla oljevolymen än Husa tex.

Ska du härja bana eller åka i skogen så är nog husan lämpligare.........

Fast det är bara vad jag tycker......... :7peta Jag säger inte att det ÄR så :hej
så du menar att 660 och 625an känns lika.. jag kommer bara att äga en hoj och då en motard så jag måsta ju köra med den på gatan oxå.. tycker att 660 verkar vara en rätt så bra hoj, finns ju tydligen hur mycket mums delar till den som hellst oxå.. hur hävdar den sig på bana då ?
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Har några frågor till dig Heda för du verkar ju ha bra koll.

Jag har för tillfället en 640-03 som jag köpte av den anledningen att jag ville ha en hoj med inte allt för täta servicar, men du vet hur det är nu vill man han något vassare, nu funderar jag på att byta till antingen en 625 eller 660.
Jag vill ha el start så då får det ju bli 625.

Nu till frågan hur mycket skiljer det mellan 625 och 660 i upplevd effekt alltså när du kör dem och hur stor skillnad är det mot 640?

Använder hojen till och från jobbet varje dag och lite helg bus så 640 är ganska optimal men som sagt mycket vill ha mer.... :squid

Tack på för hand

//Honung
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Med motsvarande avstrypning, på en skala av upplevd effekt:

-----------------------------------------640-------625--660------635SR

;)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Nää, 660 är vassare helt klart.......... det är en sådan du ska ha. Men jag tyckte inte skillnaden var så stor som snacket var innan.(de kom) Du kommer ju inte äga någon bana bara för du åker 660 eller Husa....... :7peta

Men tro inte på allt jag säger, typ ungefär ALLA andra på motardforumet har ju en annan uppfattning :va ......... du får sålla ur lite :hej

blom skrev:
så du menar att 660 och 625an känns lika.. jag kommer bara att äga en hoj och då en motard så jag måsta ju köra med den på gatan oxå.. tycker att 660 verkar vara en rätt så bra hoj, finns ju tydligen hur mycket mums delar till den som hellst oxå.. hur hävdar den sig på bana då ?
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
jo jag ska äga banan :crash jag vet ju att husa maffioson härifrån gnäller på att 660 är för hög mm... är den verkligen så satans hög..
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Om du nu har en Husamaffia i närheten så låna en hoj å prova då rå, en 660 lär du ju oxå kunna snika en resa på.... Eller har du ingen i Gänget som åker på dessa??

Det är bara tjejer som vill ha låga moppar :7peta

blom skrev:
jo jag ska äga banan :crash jag vet ju att husa maffioson härifrån gnäller på att 660 är för hög mm... är den verkligen så satans hög..
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Tom Byron skrev:
Om du nu har en Husamaffia i närheten så låna en hoj å prova då rå, en 660 lär du ju oxå kunna snika en resa på.... Eller har du ingen i Gänget som åker på dessa??

Det är bara tjejer som vill ha låga moppar :7peta
MOHAHAHA ja det är bara tjejer som vill ha låga :squid problemet med husa är ju att jag vill och ska även köra långt på den.. skiljer sig 03an från 04an föresten (660)
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
blom skrev:
MOHAHAHA ja det är bara tjejer som vill ha låga :squid problemet med husa är ju att jag vill och ska även köra långt på den.. skiljer sig 03an från 04an föresten (660)

Inga större skillnade som du märker mest en massa finlir i motor o övriga bågen för att få den än bättre.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är lagom höjd på KTMs stora motarder. Allt är en kompromiss mellan att få ner kraften i backen (låg hoj) och att kunna ta kurvor snabbt utan att det börjar ta i överallt, samt hoppa utan genomslag (hög hoj).

660:n är en jäkligt bra cykel att utgå ifrån om man ska bygga sig en stor banräser eller föralldel bara pendla med till och från jobbet...
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Förutom annan förgasare, andra vippor, helt nytt tändsystem, ny frambroms (både pump och ok) och massa annat lull lull. Lägre komp för att den ska hålla bättre tydligen. Effektmässigt ska den väl vara som -03 tror jag.

- Johan

Marals76 skrev:
Inga större skillnade som du märker mest en massa finlir i motor o övriga bågen för att få den än bättre.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
mr_rockster skrev:
Förutom annan förgasare, andra vippor, helt nytt tändsystem, ny frambroms (både pump och ok) och massa annat lull lull. Lägre komp för att den ska hålla bättre tydligen. Effektmässigt ska den väl vara som -03 tror jag.

- Johan
det var ju en del ialf då
 
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top