Spajjjs
Ny medlem
Kollade för skojs skull på länsförsäkringar websida vad en Kawasaki ZX7r -99 skulle kosta mig att försäkra. Halvförsäkring hamnade på 21000:-/året. Detta verkar kanske inte så konstigt men när jag testar med min brorsas personnummer så kostar det 16000:-/året på han. Hur kan det bli billigare på han?!
Saken e den att jag är 28 år gammal. Min bror är 23.
Jag har haft B-kort i 10 år och A-kort i 3 veckor. Han har haft B-kort i kanske 4 år och A-kort i 2 veckor. Han har även varit av med sitt B-kort i 4 månader pga fortkörning. Vi bor i lägenhet både två på samma område ca 50 meter ifrån varandra.
Sen kollade jag på min sambo som är 27 och har haft B-kort i 5 år tror jag. Hon har inte A-kort så hamnade premien på 12000:-/året.
Hade man kunnat köpa en sådan och försäkrat den på min sambo för att få ner premien då vi bor ihop i samma lägenhet?
Alla försäkringarna gällde vanlig helårsförsäkring.
Saken e den att jag är 28 år gammal. Min bror är 23.
Jag har haft B-kort i 10 år och A-kort i 3 veckor. Han har haft B-kort i kanske 4 år och A-kort i 2 veckor. Han har även varit av med sitt B-kort i 4 månader pga fortkörning. Vi bor i lägenhet både två på samma område ca 50 meter ifrån varandra.
Sen kollade jag på min sambo som är 27 och har haft B-kort i 5 år tror jag. Hon har inte A-kort så hamnade premien på 12000:-/året.
Hade man kunnat köpa en sådan och försäkrat den på min sambo för att få ner premien då vi bor ihop i samma lägenhet?
Alla försäkringarna gällde vanlig helårsförsäkring.