hur rengöra heltäckande matta

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Jo har en grå heltäckande matta i båten som fått lite färgvariabler efter skitiga fötter och undrar om det finns nån bra metod att lösa det på, eller maskin att hyra? eller är det bara att ge upp direkt och ta med båten till rekonderare?:gnissla

Vad är det för typ av heltäckande matta? Något lurvigt ryamatteliknande? Eller mera som det man klär golvet i en bil med?

Jag köpte någon slags skum man sprayar på, detlöddrar som satan, man skrapar upp löddret (och smutsen) sedan väntar man ett tag så kvarvarande skum torkar och sist dammsuger man upp kvarvarande skum (som har blivit pulver) och smuts.

Det räddade en ljusgråbeige gångmatta som jag hade i hallen, den blev så ren att den såg ny ut, så därför hamnade den på ett annat ställe där den blev mindre smutsig sedan.

I hallen har jag en svart matta numera

tackar ska kika idag när det bär av in i birsta.

EDIT, Mekonomen har varianter av textiltvätt:Bugar

Last edited:
Morsan hyrde en mattvätt-maskin en gång för att tvätta en heltäckningsmatta i vårt gamla hus. Det är ju länge sen, trodde inte folk hade heltäckningsmattor längre men det är ju grymt skönt.
Det kostade hur som helst 300:- för en dag att hyra den DÅ, och den tvättar med ånga eller nåt dylikt om jag inte minns fel. Känns ju galet att tvätta heltäckningsmatta på det viset men det funkade. Rent som fan blev det, mattan hade tydligen varit vit en gång i tiden :näsblod

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back