Hur rensar jag historiken i explorer helt??

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Hur rensar man allt??? Visst, verktyg- internet alternativ- ta bort offline osv... Även temp-mappen rensad manuellt.

När jag gjort alla dessa "vanliga" rensningar så är det tomt i "tidigare" mappen, men när jag börjar skriva in en adress i adressfältet så finns vissa (inte alla) adresser kvar och kommer då upp i färdig text under (ni vet funktionen att man inte behövet skriva in adressen varje gång).

Hur får jag bort dessa? Har kört ad-aware osv men jag har inget skräp på burken. Har detta lagt sig på något extraordinärt ställe så att jag ska bara ha eländet, eller går det att fixa??!!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
juha01 skrev:
2283175 Hur rensar man allt??? Visst, verktyg- internet alternativ- ta bort offline osv... Även temp-mappen rensad manuellt.

När jag gjort alla dessa "vanliga" rensningar så är det tomt i "tidigare" mappen, men när jag börjar skriva in en adress i adressfältet så finns vissa (inte alla) adresser kvar och kommer då upp i färdig text under (ni vet funktionen att man inte behövet skriva in adressen varje gång).

Hur får jag bort dessa? Har kört ad-aware osv men jag har inget skräp på burken. Har detta lagt sig på något extraordinärt ställe så att jag ska bara ha eländet, eller går det att fixa??!!

Har för mig att det som kommer upp är sådant du har lagt till i dina favoriter. Är så på min bukr i alla fall.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Gå in på verktyg -> internet alternativ -> innehåll -> komplettera automatiskt - rensa formulär

Klart :tummenupp

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Du måste logga in som en annan användare för att "tömma helt". Den användaren måste dessutom ha admin-rättigheter för att det ska gå.
Detta är om du vill ha bort _alla_ spår av vad du gjort med IE.

Testa att kolla Temporary Internetfiles-mappen som jag beskriver ovan efter att ha rensat den på konventionella sätt...

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Dede skrev:
2283623 Gå in på verktyg -> internet alternativ -> innehåll -> komplettera automatiskt - rensa formulär

Klart :tummenupp

Hjälpte inte....

ilstallione skrev:
2283846 Du måste logga in som en annan användare för att "tömma helt". Den användaren måste dessutom ha admin-rättigheter för att det ska gå.
Detta är om du vill ha bort _alla_ spår av vad du gjort med IE.

Testa att kolla Temporary Internetfiles-mappen som jag beskriver ovan efter att ha rensat den på konventionella sätt...

Temp internet files är tom när man tittar i den.

Logga in som annan?

Hur ska jag gå tillväga? (min personliga burk, så jag borde ju vara admin. XP pro)

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
I mozilla så har man ju en sån funktion så man kan ta bort allt verktyg->rensa ut känslig data, finns det inget liknande i explorer?

edit: du har ju som rasor sa verktyg->internet alternativ->rensa tidigare, men då tar den ju bara bort sidor som du har besökt, inte grejer du har sökt på i google.

Last edited:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Rädd att chefen ska se din fina highschoolsamling?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Finns ju program som t ex window washer som rensar allt..

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
juha01 skrev:
2284643 Hjälpte inte....

Temp internet files är tom när man tittar i den.

Logga in som annan?

Hur ska jag gå tillväga? (min personliga burk, så jag borde ju vara admin. XP pro)

Skapa en användare till och logga in med den. Kolla sen i din normala användares temporary internetfiles-mapp så får du se nåt kul :)

Du måste först gå in i en mapp och ändra verktyg/mappalternativ/visning och klicka i "visa dolda filer och mappar".

Gå sen in i C:\Documents and Settings\din normala anv\Lokala inställningar\Temporary Internet Files
när du är inloggad med det tillfälligt skapade kontot.

Du borde där ha en ganska stor fil som du inte ser annars. Ta bort den...

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...