Hur söker man efter A2 att köpa?

Klutt

Medlem
Gick med
7 May 2024
Hoj
Honda CB750F 1999
En kompis som inte är gammal nog för tung motorcykel vill ta körkort, så jag försöker hjälpa henne att hitta en hoj. Sökte på "A2" på Blocket, men utbudet var rätt skralt, och jag misstänker att jag hittade de där man aktivt strypt ner en tung.

Men jag tänkte att det lär finnas rätt många mellanhojar utöver det som lämpar sig för övningskörning. Tänkte massa 300-kubikare och liknande.

Så vad ska man använda för söksträngar? Och har ni några specifika modeller som ni rekommenderar. Det kan tilläggas att hon bara är 152cm lång, så om den är låg är det fördel.

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Lät en 55-årig tant på 154 prova min Kawa 300. Tyckte den var ok. Men hon hade inga problem köra tung hoj när hon var 15.

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Letar ny hoj
Om hojen ska användas för seriös övningskörning så satsa på något som faktiskt funkar på manöverbanan. Tänker Kawasaki ER6 A2 eller Yamaha MT-07 A2 med ABS. Till Yamaha finns dessutom original sänkningssats att köpa till. Snåla inte med övningshojen , kolla vad körskolorna använder. Visst, det är dyrt med en hyfsat ny hoj. Men andrahandsvärdet på tex MT-07 är såpass bra att man oftast får tillbaka pengarna när man säljer för att sedan köpa drömhojen.

Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...