Hej
Har en DR650SE som jag undrar om den egentligen går riktigt som den ska. Har aldrig känt på någon linande motor så jag frågar här. På min DR går det knappt alls att kontrollera motorvarvet mellan tomgång, ca 1500-1600 rpm och upp till ca 3000-3500, över det så går det bättre. Åker jag runt sakta på på ettan och tvåan blir det väldigt av och på. Det är väldigt svårt att hitta ett läge mellan full motorbroms och svag accelation och minsta gupp som gör att handen flyttas en aning gör att det kan bli full motorbroms. Det räcker att jag knappt vrider rullen så det syns så rusar motorn upp. Blir rätt drygt när man puttrar runt på småvägar.
Går era stånkor likadant? Misstänker annars att min kan gå alldeles för magert, provade att köra med ett nytt tändstift i ca 20 minuter med lite gas och färgen ändrades knappt, bara en aning blekare isolator en ett nytt.
Har en DR650SE som jag undrar om den egentligen går riktigt som den ska. Har aldrig känt på någon linande motor så jag frågar här. På min DR går det knappt alls att kontrollera motorvarvet mellan tomgång, ca 1500-1600 rpm och upp till ca 3000-3500, över det så går det bättre. Åker jag runt sakta på på ettan och tvåan blir det väldigt av och på. Det är väldigt svårt att hitta ett läge mellan full motorbroms och svag accelation och minsta gupp som gör att handen flyttas en aning gör att det kan bli full motorbroms. Det räcker att jag knappt vrider rullen så det syns så rusar motorn upp. Blir rätt drygt när man puttrar runt på småvägar.
Går era stånkor likadant? Misstänker annars att min kan gå alldeles för magert, provade att köra med ett nytt tändstift i ca 20 minuter med lite gas och färgen ändrades knappt, bara en aning blekare isolator en ett nytt.