hur ska ja göra???

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
min aprilia rs -97 är strypt... har kollat allt nu! hittar inte det, har kollat trottle stop, kopplat in avgasporten, kopplat väck varvningsbegränsaren, kollat avgasröret. Men den varvar till 13000 rpm när man står still, men när du kör går den bara till ca 8000 rpm.. snälla hjälp mig va e det för fel?! :( :confused: :( :confused: :(

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Myzze skrev:
min aprilia rs -97 är strypt... har kollat allt nu! hittar inte det, har kollat trottle stop, kopplat in avgasporten, kopplat väck varvningsbegränsaren, kollat avgasröret. Men den varvar till 13000 rpm när man står still, men när du kör går den bara till ca 8000 rpm.. snälla hjälp mig va e det för fel?! :( :confused: :( :confused: :(

Den kanske är drevad för maximun hastighet :crash ..... men motor kanske inte orkar :confused:

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Myzze skrev:

Hojen kanske straffar dig för att du varvar högt utan belastning :notme

Simon

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
MT 01
Myzze skrev:

Hur vet du att den är strypt?
Hur fort går den??

Kan det inte vara så att CDI boxen är strypt??

Last edited:

Homsen

Gillar ha kul på 2 hjul
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
cbr 600rr, kawa 500, husa 650
Den är strypt i cdi boxen! Du får skaffa en ny!

Bifogat

• dyno.jpg
    dyno.jpg
    75.3 KB · Visningar: 569

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Re: Re: Re: Re: hur ska ja göra???

Nisse Järnet skrev:
Eller inte...! Då skulle den ju inte varva 13k nån gång...Tror på en bricka i systemet.
¨
HA! ägd! :fatta!

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Homsen skrev:
Den är strypt i cdi boxen! Du får skaffa en ny!

hallå? e du koko? det finns ingen cdibox på en -97.. om du tror det, kan du komma hit o leta upp den :rolleyes: :p :rolleyes: :p :fakta

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: hur ska ja göra???

Nisse Järnet skrev:
Eller inte...! Då skulle den ju inte varva 13k nån gång...Tror på en bricka i systemet.

ja tänkte med det... men ja har kollat avgassystemet och förgasare o luftburk. =/ funderar på om dom har bytt munstycke så att den får för mycke soppa. för det luktar soppa om den o det känns som den dränks...

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Hammet skrev:
Myzze skrev:
hallå? e du koko? det finns ingen cdibox på en -97.. om du tror det, kan du komma hit o leta upp den :rolleyes: :p :rolleyes: :p :fakta [/QUOTE

nog fan sitter det cdi på den... :fakta

ja lovar dig... det finns ingen... ja hittar ingen, har tagit av alla kåpor osv. Plus att min polare hade också en aprilia -97, han hittade inte heller någon cdibox. Så ja tror inte att det finns någon.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
är du dum eller? fan skulle det sitta brytsys på den då lr? klart det är cdi box på den, men det står nog inte "DET HÄR ÄR CDI-BOXEN" :p :fatta!

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Hammet skrev:
är du dum eller? fan skulle det sitta brytsys på den då lr? klart det är cdi box på den, men det står nog inte "DET HÄR ÄR CDI-BOXEN" :p :fatta!

alvarligt... det finns ingen... kom hit om du inte tror mig... har kollat igenom allt... men där finns ingen.. Om du hittar en ska du fan få en puss :p
har liksom kollar allt...o där är ingen..

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Myzze skrev:
alvarligt... det finns ingen... kom hit om du inte tror mig... har kollat igenom allt... men där finns ingen.. Om du hittar en ska du fan få en puss :p

Det är nog bättre att ringa ap-prilla och fråga istället då.

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Här är massa info....översatt från tyska till engelska på altavista.com men borde kunna hjälpa dej!

CDI/Zuendkerze/Auslassteuerung Like that, now you must make only three things then are finished you. As the first the original ignition unit (CDI) again insert. Those is under the partner seat. The screws approximately around the rear seat loosen and then the tail part settle. Then you will already see the other CDI, look there her (nearly) exactly the same like the open one. It is fastened with two screws. Those must naturally raus and the plugs also and then the open one purely and everything again too. In addition then still another 10er should insert spark plug (the NGK BR10EG recommended). One gets those with each dealer or dispatch. As the latter you must activate still the discharge opening control. In addition you lift the tank up and look for two plugs, which are not connected, right beside the cylinder. Simply plug together and completely. I can only say it should you well to hold to 30 HP be able thrust to supply already completely beautifully.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Myzze skrev:

Kan du inte skaffa en verkstadshandbok till den? där står iofs. inte hur man trimar den men mycke annat och en CDI box har den garanterat.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln