Hur ska man klä sig på nyår?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Jag och ett gäng kompisar ska till Grand i Borås på nyår. Jag sitter därför och klurar på vad man ska ha på sig. Man kanske skulle ha något lite finare. Samtidigt är jag inte riktigt kostymtypen. Fungerar jeans och kavaj, eller är det helt ute/opassande? :confused:

Vi har informerat gästerna om valfri klädsel, men också om att nudistbordet kommer att vara på balkongen...(*)

*) Detta har väldigt lite att göra med den ursprungliga frågeställningen, men postas ändå eftersom... eftersom... ööööh... det är SHs överflödiga forum, och sånt har aldrig utgjort ett hinder?

Grand i Borås är och förblir en köttmarknad. :tuttar

Jeans, snygg skjorta och kavaj kommer att funka alldeles utmärkt. :tummenupp

Jeans, skjorta, kavaj och S N Y G G A skor!!!

Kostym är inte fel, men nästan.. Ska man gå hela linan är det Smoking på nyår..

Kör en slips+näsduk om du vill va lite tuffare än gemene Boråsbonde, men behåll jeansen!

Jo det är väll det? När man går ut på krogen ser ju minst 50% av killarna likadan ut, kavaj, nån ful t-shirt och jeans. Och dom där jävla näbbskorna. Nee fy fan!

Tänk utanför jack & jones och mq så kommer ni hitta betydligt finare kläder! :tummenupp

Har aldrig pratat om näbbskor. För mig är näbbskor något jag förknippar med utlänningar utan smak och raggare, ungeför lika vidrigt som gamla 80-tals converse basketpjuck. :zpy

Kinky man..

..beror på vad du ska göra...annars är smooking alltid gångbart , ger dig stil å du brädar dina killpolare om du ska ha lite snyggt:tuttar me dig hem.:tungan ..ska du leka med pojkar gäller nog den förstnämnda...:rolleyes:

Bifogat

• vader kinky.jpg
    vader kinky.jpg
    14 KB · Visningar: 80
Har aldrig pratat om näbbskor. För mig är näbbskor något jag förknippar med utlänningar utan smak och raggare, ungeför lika vidrigt som gamla 80-tals converse basketpjuck. :zpy

Neeee inte hacka ner på converse nu!:mad: Hur fräcka som helst ju. Jag hade mina svarta senast igår:)

Jag förknippar iaf jeans och kavaj med näbbskor.

Bor ni i Stockholm och vill handla snygga kläder så måste ni gå till Urban Outfitters.

Förresten, vad är det för någon ålderskategori som går på sådana här tillställningar? Är det mest 35+ eller?

Näbbskor? Till jeans och kavaj? Nä nu blommar löken, hoppas inte det modet kommer hit:
tornenabben.jpg

Är det månne myggjagare som herrskapet åsyftar?

/perris

Kostym är aldrig fel, speciellt inte på nyår, även om ingen annan har det. Är det riktig fest så är det.

Som andra har sagt redan så är det jeans och kavaj som gäller.. gärna med någon mörk t-shirt under för den där lilla retrotouchen.

Annars är ju krauser-kåpa och gaffatejp alltid en höjdare :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick