bmwjohan
För farlig för allmänheten
- Gick med
- 17 Jun 2003
Jag har jättemycket problem på ekrarna på mitt bakhjul på min ktm 525sx. Jag kör på crossbanan så det är ju en jävla påfrestning för bakhjulet, men ekrarna går av hela tiden. Jag vet varför dom gör det, det är för att mina ekrar är ojämt spända. Jag kan dock inte spänna ekrarna för alla ekrar som blir lösa går aldrig att spänna. Ekern har allid fastnat i muttern som sitter i fälgbanan. Jag vräker i 5-56 i muttern som man skruvar åt ekern med men det hjälper inte. Jag försöker dra fast en eker itaget i ett skruvstäd och sen försöker jag rubba på muttern men det går inte. Sitter så hårt att man skulle kunna tro att ekrarna var fastsvetsade i muttrarna. Sist så gjorde jag som så att jag klippte av alla ekrar som var lösa och satte dit nya. Efter att jag kört två gånger på crossbanan(två gånger inom samma vecka) så försökte jag spänna några av de nya ekrarna men de hade redan ergat fast!!!! Hur fan ska man bära sig åt för att kunna hålla ekrarna i trim så att man kan spänna dom. Vad ska man spruta i ekermuttern för att kunna få den att släppa från ekern?