hur ska stället sitta?

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
är en nybörjare för andra gången.

är i svängarna och ska köpa mig ett 2 delat
skinnställ.
nu till frågan hur ska den sitta på min lekamen?
ska man ha storlek så pass att man får under ett
underställ, eller är det bara kallingarna och t-shirt
som gäller?

hur tajt ska den sitta?
ska man prova med ryggskyddet på?
har ju inte köpt det än.

ännu engång tack för svar i förhand!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Ja du ska prova med skydd på. De tar upp en hel del plats och det kan bli bra tajt kring halsen med ryggplatta på. (Köp bröstkorgsskydd också när du ändå håller på - ännu tajtare.)

Ska du ha det för vardagskörning eller race?

Stället ska inte fladdra men inte heller strama så du får blodstopp. Tänker du bara köra när det är + 20 grader? Om du hade tänkt överleva en tur i +5 grader så bör du nog få plats med såväl tjockfillingar som lusekofta under.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
ska sitta tight, det töjjer sig köpte nyss min utrustning! satt lite löst utan ryggplatta men med ryggplatta blev det nästan för litet och så skulle det sitta det töjjer sig som sagt! löst ställ är onödigt skydden kommer flytta sig ifall du skulle vurpa.. Jag gillade inte tvådelat tyckte att helställ satt bättre och var skönare överhuvud taget och ja du ska ju bara ha underställ eller kallingar och typ tshirt under annars lär du få värmeslag en varm sommardag :p

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Köpte precis min första helställ och den sitter slimmat som bomben. Kommer nog ta ett tag innan den har töjt sig och format sig efter min kropp, men många säger att det är värt besväret! Har bara kört med 2 delat tidigare. Redan nu känns det att helstället har grymt bra passform. Allting sitter där det ska. Det är obekvämt att gå rundor med stället, men den har man ju till för att köra hojj och för att den ska skydda så bra som möjligt om man skulle vurpa.

Last edited:

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Hoj
Ingen just nu
Mitt 2-delade ställ satt ganska tajt när jag köpte det, men har nu format sig och töjt sig lite så det sitter perfekt. Se till att ha ditt ryggskydd med när du provar. Jag använder alltid underställ, åtminstone långkalsonger, annars klibbar stället fast vid huden pga svett. Tips på underställ: https://www.stadium.se/is-bin/INTER...il-Start?ProductUUID=SInCROionAQAAAEob_oVDiz8 Ett helt perfekt underställ som är tunt och håller dig sval när det är varmt och varm när det är kallt.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tajt som ålskinn särskillt om det är nytt, prov med ryggskydd och nån t-shirt under.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife