Hur skall de gå med Cagiva?

Vad bör göras åt Cagiva

• Antal röstningar
    0

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Detta meddelande stämmer knappast/föga:

Förra veckan när jag och min syster var ute på jakt efter ett nytt Cagiva Mito fick vi uppgiften att Cagiva skulle säljas åt Piaggio (Jepp, den förhatliga Vespatillverkaren ) och att de inte visste om ens skulle få hit några nya 03:ans Mito den här sommaren!
Vad skall hända nu , jag ville ju ha ett Cagiva , inget Nsr eller Rs (nog för att de också är bra)!

Last edited:

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
Mikael Cagiva skrev:
...fick vi uppgiften att Cagiva skulle säljas åt Piaggio (Jepp, den förhatliga Vespatillverkaren ) och att de inte visste om ens skulle få hit några nya 03:ans Mito den här sommaren!
Vad skall hända nu , jag ville ju ha ett Cagiva , inget Nsr eller Rs (nog för att de också är bra)!

Vem fick du höra den gamla historien av??

Piaggio skall inte köpa in sig i MV Agusta!!
De var på väg men fick inte godkänt i domstol - säkert någon konkurrenslag som ställde till det.

Däremot har banker gått in och gett Castiglioni (ägare av MV/Cagiva/Husqvarna) lite respittid och en påse pengar.

Är'u intresserad läs om märkets historik här, står även om det jag skriver ovan;
http://home.swipnet.se/imoas/arkiv/mv/c.htm

Vill du ha tag i ny Mito, fabriken har kommit igång igen så till sommaren borde det finnas iaf hos importörerna i våra grannländer! Eller hör med "importfirmor", kan säkert fixa fram en vad det lider.

Här finns pressrelease;
http://www.mvagusta.it/2003mvagusta/news/press.pdf
Kräver Acrobat-reader.

Last edited:

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
TACK FÖR DIN UPPLYSNING!

:tummenupp Det är bra att det finns sådana som du som håller reda på hur allting ligger till. Det här hade jag fått höra från länsförsäljaren och gripits av panik.
Meningen med detta var i första hand att få till den här konstiga omröstningen och som den källkritiske skribent jag normalt är så borde jag ha trippelkollat uppgifterna jag fått och inte litat blint på försäljaren.
återigen, TACK!

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Men sen?

Men vad händer då när pengarna börjar ta slut från bankerna , då blir det ju samma problem!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning