Hur skulle ert drömgarage se ut?

bigmajk

schluurrp.... borta!
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
0,65 l utan turbo men med laddtrycksmätare, dumpventil och kolasås
Ja, som topic lyder.

Det första jag kommer att tänka på till mitt drömgarage är att det skall vara stooort, inte bara "villagaragestort" utan gärna modell "mindreindustrilokalstort". Bara jobbigt att ha trångt.
Golvvärme är en sak som jag tror skulle vara ljuvligt under den kallare årstiden, tänk va skönt att ligga på ett varmt betonggolv och skruva istället för ett iskallt. :)
Slutligen skulle jag gärna ha en liten "fikahörna", kanske med en soffa där man kan ta igen sig när så behövs.
Självklart skall det finnas alla tänkbara och otänkbara verktyg...

Sen, när man väl har sitt drömgarage är det bara hoppas att man har rätt prylar att fylla det med

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Mitt garage skulle inte vara för stort.. två bilar djupt, två bilar brett.
I det skulle jag ha bilen och motorcykeln, med lagom mycket plats runtom.

Golvvärme vore ganska gött, faktiskt.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Stora ytor och avställningsplatser så man kan börja massa projekt utan att avsluta dom.
Märkesverktygen skall hänga i preusisk ordning på en vägg.
En tvätt är måste, gillar inte att tvätta.
Bra ventilation. Mc- och billyft. T.o.m. däckkrängare så man kan köpa billiga däck!
Stereo, kylskåp.
En stol så man kan begrunda sitt verk.

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Som garaget i tv-serien "Fastlane". :tomten
Frågan är om det änns får kallas garage...?

Edit: Nej inte bara för åken som stod där inne, utan jag syftar på själva lokalen.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
bigmajk skrev:
Ja, som topic lyder.

Det första jag kommer att tänka på till mitt drömgarage är att det skall vara stooort, inte bara "villagaragestort" utan gärna modell "mindreindustrilokalstort". Bara jobbigt att ha trångt.
Golvvärme är en sak som jag tror skulle vara ljuvligt under den kallare årstiden, tänk va skönt att ligga på ett varmt betonggolv och skruva istället för ett iskallt. :)
Slutligen skulle jag gärna ha en liten "fikahörna", kanske med en soffa där man kan ta igen sig när så behövs.
Självklart skall det finnas alla tänkbara och otänkbara verktyg...

Sen, när man väl har sitt drömgarage är det bara hoppas att man har rätt prylar att fylla det med

Betong??

Njaa stort ska det va men jag tänker mig kanske ett parket golv :hihi

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
skulle villa ha ett som han har det i taxi 1 filmen. verkstad med lägenhet ovanför med fönster in i verkstan.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vi var å kollade på vårat drömhus med ett perfekt verksamhetshus ijämte själva huset. Verksamhetshuset var på 128 kvadrat och själva huset på 114.
Vanligt garage i samt en stor utställningshall plus en liten verkstad och ett stort lager på övervåningen för att samla på alla grejer...
Å det var så underbart.... jävla bank att man inte får låna pengar :mad:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Cervantes skrev:
Betong??

Njaa stort ska det va men jag tänker mig kanske ett parket golv :hihi

Jag har golv i glaserad marmor........

Följande får dock jultomten gärna komma med:
1. CNC fräs med tillhörande gubbe som kan jobba med den
2. TIG svets med svetsare
3. Verktyg för att pressa vevar
4. Verktyg för att återfylla stötdämpare efter renovering
5. En projektor med tillkopplad dator så jag kan titta på sprängskisser i jätteformat medan jag meckar och beställa delar medan jag jobbar
6. En tidsmaskin så att jag har tid att mecka

Last edited:

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Bose system inbyggt i tak o väggar samt en plasma
Ölkyl
Bra belysning
Svarv

Resten har ni redan fyllt i :banana

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Mitt drömgarage är det som finns i GTA spelen.
Bara att köra in bilen/hojen på kvällen och när man sen tar ut den så är den tankad, servad, lagad.

Har någon ett sånt att sälja så hör av er.

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
Jay lenos garage är tufft.
Eller Bruneisultanens.

Fast han har väl inga verktyg i sitt, köper en ny bil istället..

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
4 portar, rejält med plats för maskiner, 4-pelar lyft, tvätthall, svinstor vägg smäckfull i verktyg.

Mer en hall änn garage :confused:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
bigmajk skrev:
tänk va skönt att ligga på ett varmt betonggolv och skruva istället för ett iskallt. :)

Hade jag råd med ett sånt garage hade jag sett till att jag inte behövde ligga och skruva med gammalt skrot. Kanske att jag skulle ha grejer så jag kunde montera alla rena och fina prylar som man skulle köpt hela tiden.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Lite som det här fast med mer verktyg och utan ferraritemat. :D

708_efter2_big.jpg

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Mitt drömgarage ser ut exakt som en lyxvilla. Det ska inte vara nå verktyg eller helvete där heller.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Drömgaraget får jag när jag flyttar in i nyinköpta villan i mars. Får plats med båda hojarna + bil + en rejäl "meckarhörna" (även plats för tråkiga saker såsom gräsklippare m.m.). Ingång till garage från källarplan så man kan gå ut i tofflorna. Självklart varmgarage.

Dr.Bike

Guest
Drömgaraget är en komplett mekanisk verkstad, med "allt"
Självfallet mys och slapparhörna där ett gäng Hawaiian Tropicflickor serverar i baren.
Alla mina vänner skulle kunna hänga där och dricka gratis, eftersom stället skulle sponsras av de bästa ölen och whiskysorterna som ville synas i den medietäta atmosfären då de slutat rikta kamerorna mot löjliga familjen med aggressiva pappan i världens yngsta nation eller vad det heter... ;)
På baksidan av garaget (framsidan är starten på en dragstrip, och garagedörrarna är egentligen depåboxdörrar, kopior av de som finns på gamla Avus, och på ena sidan strippen, som oxå är raka för den GP-klassade bana som är integrerad i detta bygge) ligger ett hotelliknande komplex där alla kan slafa när de fått för mycket must i baren...
Själv har jag bara en spång upp till byggbaracken på hjul, som tjänar som sovplats de få timmar jag sover. Om jag sover.)
Resten av året tillbringas i den hyperblanka racebuss a´la ammrekannskt jätte-motorhome, när jag åker på bandagar i hela Europa, även det fullutrustat för ALLA upptänkliga saker (murphy har inte en CHANS!) Muahahha!

*stoiiing* Vaknar med ett ryck*
Skit oxå, inte idag heller... ;)

Last edited:
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
Rolig tråd, har precis köpt hus med garage 6.20x3.20. Så det blir tyvärr bara hojarna som får plats där! Svarta flammor på vägarna samt en tutt kalender. Detta får bli mitt drömgarage!
//h-street

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Som jag alltid säger när det gäller bostäder och garage mm. Vi män behöver bara två rum och MINST fyra garage. Allt annat är "kvinnliga behov" i mina ögon.

Det fanns väl en länk för ett par år sedan på en i USA tror jag som byggde ett garage med 3 portar. billyft mm som var rätt ok. Har för mig han hade en Porsche på lyften och en SL under eller något sådant, Länk någon?

Golvvärme vore ju lyxig ja...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...