Håller på och renoverar och i vanliga fall så brukar jag aldrig göra mer än till den punkt då det är dags att måla då jag håller i en hammare och inte en roller, men nu tänkte jag måla lite själv.
Jag har gipsat om taken då det satt väv där tidigare och jag har använt mig av vanligt 270x120-gips istället för takgips.
Givetvis har jag fasat av kortsidorna för spackling.
Men sen då? Bara köra väv i spackelfalsen och sen spackla på skiten? En eller två gånger?
Där det har rivits av lite papp spacklar jag också på lite antar jag?
Grovlek på slippapper, funkar 120 bra?
Som sagt, jag brukar snickra och inte syssla med såna tråkiga saker som målande
Men jag har åtminstone köpt riktig dyr takfärg och inte nåt billigt skit för 99:-/hink då jag fick det tipset tidigare av en målare.
Just ja, ska måla massa väggar också. Jag har en bruten väggfärg glans 7 (matt ska det vara tydligen?) men vilken sorts roller bör man använda? Samma typ som till taket? Köpte nåt kit från Anza med 25cm bred roller, orka rolla med 18cm
Jag har gipsat om taken då det satt väv där tidigare och jag har använt mig av vanligt 270x120-gips istället för takgips.
Givetvis har jag fasat av kortsidorna för spackling.
Men sen då? Bara köra väv i spackelfalsen och sen spackla på skiten? En eller två gånger?
Där det har rivits av lite papp spacklar jag också på lite antar jag?
Grovlek på slippapper, funkar 120 bra?
Som sagt, jag brukar snickra och inte syssla med såna tråkiga saker som målande

Men jag har åtminstone köpt riktig dyr takfärg och inte nåt billigt skit för 99:-/hink då jag fick det tipset tidigare av en målare.
Just ja, ska måla massa väggar också. Jag har en bruten väggfärg glans 7 (matt ska det vara tydligen?) men vilken sorts roller bör man använda? Samma typ som till taket? Köpte nåt kit från Anza med 25cm bred roller, orka rolla med 18cm