hur startade erat mc-intresse???

Mcbrud

Guest
som tråden lyder.... hur blev ni intresserade av motorcyklar?? måste väl finnas en hel del bra historier om detta? :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Far min är gammal barndomskamrat med han som har MC-konsult så jag var där några ggr när jag var mindre och far min lånade båge där då. Så jag har väl varit intresserad i i stort sett hela livet. Sedan skulle jag ta kort, drog ut lite på tiden men sedan blev jag tillsammans med ovan nämnda:s dotter och tog då även tag i att ta körkortet.

Mcbrud

Guest
Herman skrev:
I en väldigt lång bil kö.... :tungan

hahaha... ja så kan man oxå se på det..
själv träffade man nuvarande sambon som då hade hoj. störtförälskad!! i båda.... :tungan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Mcbrud skrev:
som tråden lyder.... hur blev ni intresserade av motorcyklar?? måste väl finnas en hel del bra historier om detta? :)

Är ganska säker på att det var i Visby som jag knallade i solen och hade det glassigt då jag hör ett muller. Vänder mig om och ser en kille parkera sitt mattsvarta monster strax intill......
...Jag hade aldrig varit särskillt hojintresserad. Visst, jag körde moppe som grabb men hade inga direkta tankar på varken hoj eller hojkort...

Men där stod jag i solskenet och beskådade denna underbara tingest efter att ha uppmärksammat dess underbart mullrande skönsång och tänkte:

- "Belissima! En sån ska jag ha.. en sån måste jag ha... Det är är ju vad jag saknat hela tiden utan att veta om det!"

....så det vara bara till att fundera på vad som krävdes.. Följande vår(2003) skrapades det ihop till ställ och körskola och i juni hade jag A-kortet och i Augusti hade jag mitt egna mattsvarta monster...

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Mitt motorcykelintresse...

Tja, min farfar körde hoj, min pappa kör hoj, min mamma körde hoj min bror kör hoj, min syrra kör hoj (dvs hela familjen). Jag fick min första hoj när stödhjulen lämnade tramcykeln... tror till och med att det är bland de första minnena jag har är när jag fick min lilla båge... Fick t o m åka sidovagn när jag var för liten att kunna åka med bakpå...

I hela mitt liv har det varit motorcyklar med i bakgrunden. Jag är nog den första i släkten som tagit steget längre och tävlar med båge... :tummenupp

I slutänden hade jag nog inget val till mitt mc-intresse... :4skrika

/G

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Göran_Gullbro skrev:
I slutänden hade jag nog inget val till mitt mc-intresse... :4skrika

/G

Hjärntvätt kallas det!
Var glad att det var ett hojintresse din familj hade så det inte var typ Livets Ord eller något liknande...
....Då hade du blivit den första Predikanten i familjen!

:tungan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För mig var och är det ett behov av att vara tuff som jag tillfredsställer. Egentligen är jag ointresserad. :brynad

Nej, men jag vet inte. Har alltid sett de där plastraketerna dundra runt och hört dem på nätterna. Sen såg jag en fin hoj i London och när jag kom hem så gjorde jag slag i saken genom att köpa ett par mc-stövlar. :gnissla Och när jag väl köpt stövlarna så var det ju bara att fixa synintyg mm. Sen dröjde det nästan tre år innan det faktiskt blev en hoj.

Slutet gott, allting gott.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För min del så var det att jag började med att köra moppe men när jag fyllde 16 så kändes det lite töntigt att kasta sig runt med 50cc så då tog jag steget upp till A1. När man har en farsa som är trafiklärare kanske det är lite mera naturligt än annars att göra det steget, framförallt kostnadsmässigt... :rolleyes:

På den vägen är det och detta är min sjunde säsong med mc-kort.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Började med att när jag var liten säga: "När jag blir stor och pojk ska jag också ha motorcykel." :rofl
Det var ju bara killar som körde hoj och det ville jag med göra så jag trodde man måste bli pojk först innan man kunde köra hoj. :D

Sen när jag var tillsammans med Zeb så fick vi båda för oss att ta körkort och skaffa hoj och sen är det på den vägen. Tidigare sporthoj, nu motard & cross. :yoparty

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
skaffa moppe när jag va 11.. sen gick det bara utförs.. trimmade och höll på, skaffa första 125an när jag fyllde 15.. KK när jag blev 18, VTRen när jag fyllde 19... och nu är jag här..

när jag tänker efter har jag nog fan aldrig kört riktigt lagligt :va

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
korvgubbe skrev:
Hjärntvätt kallas det!
Var glad att det var ett hojintresse din familj hade så det inte var typ Livets Ord eller något liknande...
....Då hade du blivit den första Predikanten i familjen!

:tungan

Jo värre säker hade det nog kunnat bli... :tummenupp

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Fick en motorcykel i Februari.. Var helt ointresserad innnan (Kunde inte ens byta olja... Iofs kan jag det endast teoretiskt nu, men jag hatar att göra saker praktiskt. Nöjer mig med teorin.), blev totalförälskad och läste igenom hela sporthoj.com.

That's it.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Mitt första ord i livet var "vroom" och "wheelie".

Sen lärde jag mig "mamma" och "pappa".

:rullandeu

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ja, Började att jag köpte en Dakota av en polares farsa vad 8-10års åldern för 500;- som jag började riva och intressera mig för motorer. Efter det köptes en cresent K50 som jag också renoverade och sålde, efter det en cresent compakt och likaså där. Vid 13 år lånade jag brossans Yamaha DT 50 och köpte en Yamaha 50cc cross och fick en Puch 50cc automat cross av någon farsan kände och la ner ett sommarlov på att bygga en crossbana brevid vårt dåvarande hus (bor på landet). Körde cross några år. Blev 15, Byggde en mindre bil med en polare på en stor 2-takts motor som rörde bra på sig och inhandlade en ny CPI Hussar (scooter 50cc) av mestadels dom pengarna som crossarna och mopderna som jag sålde som fick ett tråkigt slut och därpå kom en Aprilia SR 50 som såldes senare till en polares lillebror och till slut slutade mopederna med en Beta RR 50 som såldes innan jag skaffade min första lätta mc. Hade en del mopeder som jag bara gjorde vid och tjänade nån tusen på som jag bara hade nån veckor också. Efter Betan blev det en Aprilia RS 125 som sedan såldes och jag övergick till en Honda NSR 125 r som jag har nu. Efter detta blir det om jag får bestämma en R6á eller en CBR 600 men nu behöver jag bil och körkort till både mellan hoj och bil då så man får se hur mycket pengar man kan dra ihopa.

Solid snake

Guest
Tjao, glodde la på ghoztrayder, tänkte typ "fan bah, han e ju typ liiide fjollig! Så fort kan fan jag också köra fö fan! Inget svårt ju!"

Skämt åtsido, som frukthandlaren sa.

Tror det började med moppen, sen hade ju morsan kört hoj också, en sån där HD från -43 eller nåt, med växel på tanken o fotkoppling. :va

Sen CB och en massa andra hojar.

Iaf, sen skaffade man 125a och här är man nu, på väg att ta mellankortet. :näsblod

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Solid snake skrev:
Tror det började med moppen, sen hade ju morsan kört hoj också, en sån där HD från -43 eller nåt, med växel på tanken o fotkoppling. :va

:hördu Announcement :hördu Extra :hördu Announcement :hördu Extra :hördu

Snakes mamma har haft en trajk.

:rofl

Solid snake

Guest
Markus skrev:
Okej, my bad. Jag trodde inte någon hade haft en sån. :pannkyss
Men var det en trajk på riktigt?

Definiera ordet "trajk" menar du trehjuling eller? :va

Den hade iaf fotkoppling, 2 hjul och växel på tanken, hög och låggas också, 1200cc och typ 30 häst. :hihi

Rätt coolt ändå, tycker gamla hojar är fräcka.

Hade äran att försöka få igång en gammal monark maraton från 1954 en gång, vann vadet om att jag skulle få igång den iaf. :)

144cc på 9 hela hästar och 2 takt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...