Hur trimmar jag en NSR 98a eller 99a?

Cuddle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Snart en 125a.
Då en polare undrar. Han har en strypt NSR om det var 98 eller 99 minns jag inte, den har ingen plugg i kröken, för det har han tittat om den inte sitter väldigt långt in. Men han har plockat ut en strypbricka vid insuget säger han. (btw, kom o tänka på det nu, måste man inte byta munstycke då?)

Hur gör han den ostrypt?

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Cuddle skrev:
Då en polare undrar. Han har en strypt NSR om det var 98 eller 99 minns jag inte, den har ingen plugg i kröken, för det har han tittat om den inte sitter väldigt långt in. Men han har plockat ut en strypbricka vid insuget säger han. (btw, kom o tänka på det nu, måste man inte byta munstycke då?)

Hur gör han den ostrypt?
S Ö K

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Cuddle skrev:

Hur gör han den ostrypt?

Jag har för mig att strypningen sitter inne i avgasröret, Inte så man ser den. Man ser ingen strypning i mitt avgasrör i alla fall. Lättaste är väll att köpa trimavgassystem.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Du jackar kolven och borrar förgasaren och slänger på en jamarcol krök och tar ut insatsen ur ljuddämparen.

Nej men allvarligt , det här kanske hjälper dig?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32449

Sen kan det ju vara så att pluggen i kröken har åkt in låååååångt inne i kröken.
Fast sen har jag också hört att nyare nsr inte är så snabba :hihi .

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
...
pluggen sitter långt inne i kröken.... ta en ståltråd och tryck den utmed kanten tills det tar stopp... och så mäter ni på utsidan av kröken lika långt som ståltråden var... sedan är det kapskivan och svetsen som gäller....

och att inte nya nsr:en skulle vara snabb.... det är fel....=)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
NSR_ERnsT skrev:
pluggen sitter långt inne i kröken.... ta en ståltråd och tryck den utmed kanten tills det tar stopp... och så mäter ni på utsidan av kröken lika långt som ståltråden var... sedan är det kapskivan och svetsen som gäller....

och att inte nya nsr:en skulle vara snabb.... det är fel....=)

Den är lite slöare än den gamla iallafall. 25 hästar, med andra ord ligger den inte på toppen som vassaste 125:an.

Hur stor skillnad är det mellan en Aprilia RS/Cagiva Mito och en NSR i prestanda?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
marcus_136 skrev:
Du jackar kolven och borrar förgasaren och slänger på en jamarcol krök och tar ut insatsen ur ljuddämparen.

.

gå inte på denna herres simpla trix. på NSR årsmodell 97-00 ligger bakbromsen på så du måste köpa nytt bromsok och belägg ( ca 50-60 kr på statoil) sen kan du ju köpa trim-backspeglar och en picka-doll som du kan sätta lite fräckt på styret...

SÖK

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
spectre skrev:
gå inte på denna herres simpla trix. på NSR årsmodell 97-00 ligger bakbromsen på så du måste köpa nytt bromsok och belägg ( ca 50-60 kr på statoil) sen kan du ju köpa trim-backspeglar och en picka-doll som du kan sätta lite fräckt på styret...

Ja du va ju kul, hoho, höhö, hihi, haha :3freak

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...