Hur tvätta soffa utan löstagbar klädsel?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Hej Sporthoj!

Jag har köpt en soffa med en Cocacolafläck på, själva soffan är mörkgrå och det finns en ganska stor fläck efter coca-cola eller liknande på den. Hur rengör man den bäst?

Vattendammsugare, skrubba med svamp eller vad? :confused:

Torkade fläckar med coca-cola bör försvinna med varmt vatten, använd en trasa eller liknande.

Ingen aning om det funkar men såndärninga skummtvätt som man har till bilklädsel :va

Varför köpte du en soffa med en stor fläck på :confused:

Vass kniv, Nål och Tråd.:fart

Med lite tur kanske du bara kan vända på kudden:galen

Last edited:
Alltså du kan ju inte fråga så där, coca cola är ju mest socker och färgämne, det tar man bort på ett sätt.

Har du nu fått en fläck med ehh... "biologiskt material" på soffan så funkar inte tipsen du fick när du sa att det var coca cola....

Jag tvättar allt jag äger med högtryckstvätt, funkar mer eller mindre bra.

Skrubba med mjukborste+massor av vatten + såpa, sen vattendammsugare a'la "bilklädsel-dammsugare".
Se till att det torkar rejält.

Är det en tygsoffa så kan du dränka ett papper el trasa med thinner och gnugga med.

Ring till ett sånt här företag som säljer 50,000kr-damsugare och säj att du vill ha en demo.................

Klädseltvätt som någon sade är en ypperlig början.
Säg den Coca Cola som inte skulle ge med sig om man gör som man ska, torkar, borstar, dammsuger, sprejar, donar, kladdar.

Vattendammsugare.. var lånar man en sån?

Har du tur så kan du få hjälp av Ångtvättbilen i malmö. Dom har en Ångmaskin som kan göra rent heltäckningsmattor och möbler. Men lånar inte ut maskiner.

Är det en tygsoffa så kan du dränka ett papper el trasa med thinner och gnugga med.

Om man med 99% säkerhet vill få missfärgningar.

Last edited:
Edit: Ooops. Tvål och vatten, kanske? :näsblod

Last edited:
*/ ?>
Back