Om man måste ha öronproppar när man kör mc så har man antingen:
1. En dålig ***** hjälm
eller.
2. Onödigt högljudt avgasystem.
Jag har aldrig kört med öronproppar och kommer aldrig att göra det heller. SKAFFA en bra hjälm helt enkelt! En bra hjälm är både säker, skön och tyst!![/QUOT
Vad har du för hjälm?
Just nu har jag en shoei xr1000, som jag har haft i 5 år nu. så det börjar bli dags att köpa ny. Den som jag ska köpa i år är shoei x-spirit 2 för den passar mitt huvud perfekt och är ännu bättre än xr1000 eller den nya xr1100 som den gamla xr1000 modellen ersättes med...
Just nu har jag en shoei xr1000, som jag har haft i 5 år nu. så det börjar bli dags att köpa ny. Den som jag ska köpa i år är shoei x-spirit 2 för den passar mitt huvud perfekt och är ännu bättre än xr1000 eller den nya xr1100 som den gamla xr1000 modellen ersättes med...
Du är klok som byter hjälm efter fem år, men tycker du att Shoei XR-1000 är såpass tyst att du kan åka utan proppar undrar jag vilken hastighet du ligger i? kan inte vara mycket över 70 km/h!
Har haft både Xr-1000, X-Spirit samt X-sprit II och tro mig, även om Spirit II är betydligt bättre på de flesta punkter så är inte ljudnivån en av dem![]()
X-Spirirt II är väldigt högljudd!
Så om du vill undvika hörselskador, dra till apoteket och köp öronoproppar![]()
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!