Aldrig. Mitt drivpaket håller ändå mellan 3-5,000 mil beroende på hoj. Ids inte burna sönder kedjor längre.Hur underhåller man kedjan/drivpaketet på bästa sätt?
Kedjeborste, kedjerengöring och kredjespray?
Hur ofta rengör ni och smörjer kedjan?
Ingen aning, men antar det hänger ihop med att det på 70-talet var populärt med bruna toalettstolar.Jag tror det är en gräns
mellan de som vill kedja och bakhjul ska se rent ut, speciellt med t.ex orange, rött, grönt hjul
och se som vill det ska se snyggt ut
oljig kedja och svart bakhjul (som jag)
Ja, men det känns bra - på riktigt. Jag sover alltid mycket bättre efter att ha rengjort och smort kedjan ordenligt.Nämen alltså.. Nya o-rings kedjor och x-kedjor behöver man ju inte gnugga på som Björn F kedjor! Men om det Känns bra att gnugga på kedjor för att att det ska ser bra ut Varsågod! Kromfantaster!
Ett bra tecken på begynnande ekonomiskt vansinne är inköp av MC för det är roligt köra MC !Underhålla kedjor och drev med en massa rengöringsmedel och kedjespray gör man ju för att man vill pyssla och gillar att ha allt snyggt och rent. Ekonomiskt så är det absolut inte försvarbart, tvärtom.....
Det beror helt på hur och var jag kört. Samt varje gång jag tvättar hojen. Har jag kört i regn ett par gånger märks det på att kedjan börjar rosta. Då är en grovrengöring med smörj medicinen.Hur ofta rengör ni och smörjer kedjan?
Det låter som en toppen ide. Den typ av smörj är ju också gjort för att stanna kvar på kedjan. Jag tror jag har lite sådan olja jag köpte när jag skaffade min motorsåg för nåt år sen. Kanske ska prova det.olja för sågkedjor
Får väl gå ihop 60st pers här och ta en 10 liters dunk varRengör kedjan med WD40, torka rent, blås rent, kör på syntetisk olja för sågkedjor och sågsvärd för professionellt skogsbruk, klart!
Enda haken är att minimum mängd sågkedjeolja att beställa är en pall med 60 st 10 liters dunk. Oljan räcker för min livstid, mina barns livstid, deras barns livstid samt förmodligen resten av Luleås livstid...
Lube-En | Ett nytt syntetiskt smörjmedel för sågkedjan och svärd
Lube-En | Ett nytt syntetiskt smörjmedel för sågkedjan och svärd på skördaraggregatet, testatunder verkliga förhållanden av skogsmaskinentreprenörer.envion.se
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|