PNorth
Ny medlem
Hej igen! Min förra tråd stängdes rätt så snabbt så det är väl ingen mening o fråga. Förstår dock inte varför den stängdes. Vi diskutera ju inga olagliga grejer direkt.... men men. O för det andra så skiter jag i folks kommentarer om att har man inte råd att försäkra så ska man heller inte ha hojen. Köper inte det resonemanget. Det enda jag ville ha svar på var om det rent tekniskt/juridiskt eller vad man nu vill kalla det funkar.
NOG OM DET! Här kommer nästa fundering:
Skillnaden på en hel och en halvförsäkring på mig är hela 9000 kr i premieavgift. Dessutom är självrisken på vagnskada 10000 kr. Det handlar altså om en kostnad på 19000 om man skulle lägga hojen vilket man om man har otur högst borde göra en gång på en säsong om nu oturen är framme. Vill tillägga att jag tänker ta det jävligt lugnt första året och har inga planer på att åka på ett hjul eller sånt som många av dem på det här forumet säkert gör. Hur som helst. Vad tror ni, vilket borde löna sig bäst, att halvförsäkra eller helförsäkra? Jag menar att det lönar sig ju att halvförsäkra om en eventuell reperation inte kostar mer än 19000 kr. Men det är ju inte kul om man totaldemolerar hojen heller men gör man det så kanske man dör på kuppen ändå.
Blev ett långt inlägg, men tacksam för svar. Hur har ni löst det och resonerat kring era hojar.
PS Den hoj jag tittat på är en Suzuki GSR600 För 70 papp...
NOG OM DET! Här kommer nästa fundering:
Skillnaden på en hel och en halvförsäkring på mig är hela 9000 kr i premieavgift. Dessutom är självrisken på vagnskada 10000 kr. Det handlar altså om en kostnad på 19000 om man skulle lägga hojen vilket man om man har otur högst borde göra en gång på en säsong om nu oturen är framme. Vill tillägga att jag tänker ta det jävligt lugnt första året och har inga planer på att åka på ett hjul eller sånt som många av dem på det här forumet säkert gör. Hur som helst. Vad tror ni, vilket borde löna sig bäst, att halvförsäkra eller helförsäkra? Jag menar att det lönar sig ju att halvförsäkra om en eventuell reperation inte kostar mer än 19000 kr. Men det är ju inte kul om man totaldemolerar hojen heller men gör man det så kanske man dör på kuppen ändå.
Blev ett långt inlägg, men tacksam för svar. Hur har ni löst det och resonerat kring era hojar.
PS Den hoj jag tittat på är en Suzuki GSR600 För 70 papp...