Hur vanligt är detta på nytt skinnställ?

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Hej

Inhandlade helt ny utrustning i mars detta år på Lelles mc i Uppsala, och mitt val föll på Dainese racing mc-jacka. Men nu cirka efter cirka 4 månaders användning ser det ut såhär på två ställen på jackan, på ryggen och på höger övrearm

skinnjacka.jpgskinnjacka 2.jpg

Mitt förra skinställ kostade 2000 kronor men klarade 4 år utan en enda söm som gått upp, så jag blir aningen besviken när man lägger ner 5000 kr på en jacka som ska hålla länge och så ser det redan ut såhär, så jag undrar är det normalt eller ska jag åka tillbaka till butiken och lämna tillbaka på garanti?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Har sett sånt först efter flera år på mina skinnställ, Alpinestars resp. Berik. 4 månader känns lite kort.

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Det är väl garanti på skinnställ precis som på andra kläder? Men helt ärligt så ser det där ut som helt normalt eller? Om det inte går på garantin så fixar valfri skomakare/skräddare/mamma.

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Ok!

Nej jag vet inte, känns konstigt att sömmarna gått upp redan på två ställen efter några månader, jag ställer mig frågan hur stället kommer att klara en vurpa i 200 istället (som exempel), mer det som jag är orolig över

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Ok!

Nej jag vet inte, känns konstigt att sömmarna gått upp redan på två ställen efter några månader, jag ställer mig frågan hur stället kommer att klara en vurpa i 200 istället (som exempel), mer det som jag är orolig över

Jag hade definitivt frågat Lelles. Om inte annat så för att få det helt klarlagt huruvida det anses normalt att sömmar börjar gå upp efter några månader. Jag har inte sett något liknande på mina ställ, och de är äldre än så...

Det är väl garanti på skinnställ precis som på andra kläder? Men helt ärligt så ser det där ut som helt normalt eller? Om det inte går på garantin så fixar valfri skomakare/skräddare/mamma.

Kan man skicka saker till din mamma? Eller måste man åka förbi? Jag skulle behöva få en kardborrestropp fastsydd på byxlinningen... :7peta

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Ok!

Vem fan kör i 200km/h? helvete! varför måste folk överdriva lIkXom!

Tomas_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Hoj
GSX-R750 -97
Lyfter denna tråd lite...

Hur gick det med detta? Har nämligen samma dilemma med en skinnjacka från Berik som är köpt hos lelles,
var dom tillmötesgående därifrån eller var det bara tack o hej i dörren?

Köpte utrustning därifrån rätt sent på förra säsongen och efter en dryg månad så hade sömmen till dragkedjan börjat lossa... tänkte man skulle få det fixat till våren (lämna till skräddare eller dyl.) men så började jag fundera huruvida det finns garantier på mc-kläder och då hittade jag denna tråd så tänkte det skulle vara intressant att veta hur det gick.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Lyfter denna tråd lite...

Hur gick det med detta? Har nämligen samma dilemma med en skinnjacka från Berik som är köpt hos lelles,
var dom tillmötesgående därifrån eller var det bara tack o hej i dörren?

Köpte utrustning därifrån rätt sent på förra säsongen och efter en dryg månad så hade sömmen till dragkedjan börjat lossa... tänkte man skulle få det fixat till våren (lämna till skräddare eller dyl.) men så började jag fundera huruvida det finns garantier på mc-kläder och då hittade jag denna tråd så tänkte det skulle vara intressant att veta hur det gick.

Klart du har garanti Hände kompisens berik ställ också efter första dagen. De var köpt hos lelles och de var inga problem att få de åtgärdat. Tyvärr skicka de det till Berik så han blev utan ett par veckor. Så ordna de nu medans de är vinter. När han sedan fick tillbaka de ville Lelles ha betalt för tvätt av stället:död
Men efter lite diskussion insåg de att de kunde de glömma.

Tomas_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2013
Hoj
GSX-R750 -97
Klart du har garanti Hände kompisens berik ställ också efter första dagen. De var köpt hos lelles och de var inga problem att få de åtgärdat. Tyvärr skicka de det till Berik så han blev utan ett par veckor. Så ordna de nu medans de är vinter. När han sedan fick tillbaka de ville Lelles ha betalt för tvätt av stället:död
Men efter lite diskussion insåg de att de kunde de glömma.

Lite det jag tänkte att man får det fixat nu så får man glatt far ut på vägarna så fort som snön smält i vår :yoparty

Har redan skickat ett mail tidigare i veckan åt lelles med bilder på jackan men ännu ej fått svar och tänkte det kunde va kul o höra hur pass tillmötesgående dom brukar vara med garantiärenden då man av hört många som brukar ha problem att få saker åtgärdade på garanti... (Har ej hört något negativt om lelles!)

Tar kontakt per telefon om jag inte får svar på mitt mail i början på veckan så får jag se vad dom säger. Känns bättre att ha klart med dom innan man far dit med jackan med tanke på att jag bor mestadels i Vasa (för dem som inte vet en finsk stad i höjd med Umeå :hej)

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Sömmar på mitt första allvädersställ som jag köpte på Lelles gick sönder och jag hade inga problem att reklamera det. Fick även byta in den nya jackan mot pengar när jag inte längre behövde jackan.

Har fått samma problem med mitt Alpinstar skinnställ köpt på Din mc. Ska lämna in det på måndag.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring