Hur vräka pundar granne??

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Hej
Har ett litet problem, det har flyttat in en A-lagare/pundare/psykiskt handikappad person mittemot mig. Var lugnt till en början men nu i veckan har det varit ett j*vla liv. Inte så kul när man ska upp å jobba 04:00 och han spelar dansbands musik och skrammlar värre en en gladiator hela natten. :dummer
Sen springer det en massa löst folk å röker å slänger skräp i hissen, även ruggigt äckliga harkel loskor har hängt på väggen i hissen.....å det är väl det sista jag skulle vilja ta i....
Ingen annan har klagat verkar det som och jag har haft en ängels tålamod men nu är bägaren överfull.
Knallar man över och ber snällt lär ju inget hända och är man otrevlig/våldsam kanske det blir värre.
Om man vänder sig till hyresvärden måste det väl ha varit taikon en längre tid och många klagomål inlämnade? :confused:

Sen har han väl nåt ""special" grej....placerad av Soc eller nåt.
Vad göra? Ni har kanske mera erfarenhet av stökiga grannar än mig iom att det är min första lgh.

Peace Danne

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
MilleR skrev:
Hej <znip>....
Peace Danne....</znip>

Hmm, jag har liknande problem. Har tagit upp det med hyresvärden. Noll har hänt. Jag flyttar om tre veckor. Pallar inte mä´t.

Hoppas det löser sig. Som sagt. Hyresvärden är att börja med. Funkar inte det får man gå till högre makter.

:banana

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Du har ingen sorts störningsjour du kan ringa när det är livat i trappen?

påpeka/anmäl till hyresvärden varje gång du upplever otrevligheter i huset, det är hans skydlighet att se till att alla trivs...

du betalar ju hyra.

Sen om dom är placerad av socialen spelar ingen roll, kan dom inte sköta sig så ska packet ut, ingen hyresvärd vill ha stökiga/krångliga hg.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Rent generellt är det ett jävla meck att vräka folk i det här landet så länge de betalar sin hyra, eller får exvis soc att betala den.

Det enda du kan göra är att föra dagbok över störningarna och lämna till din hyresvärd. Räkna med att du behöver iallfall ett par veckors stojande för att hyresvärden skall ha något att gå på.

Ring direkt till hyresvärden och kolla om de har någon störningsjour på din fastighet. Be i så fall att få numret. Ring sedan störningsjouren varje gång det blir liv. Detta betalar nämligen hyresvärden, och pengar som rinner brukar ju som bekant sätta fart på folk.

Var inte heller blyg för att ringa polisen, en rapport om störning ser alltid bra ut vid ev vräkning.

Men bered dig på att det kommer att ta tid...

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Precis som den övre talaren har sagt så om det finns de en störningsjour så ring dom när de e livat som mest. 3ggr så är dom väck, så är de där jag jobbar iaf.

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Var inte heller blyg för att ringa polisen, en rapport om störning ser alltid bra ut vid ev vräkning.

Men bered dig på att det kommer att ta tid...[/QUOTE]

Ja det är väl bara att bita ihop, jag gillar lägenheten för mycket för att flytta och såna här personer brukar kanske inte bli kvar så länge ändå.
Men det där med störnings jouren låter bra och blir det riktigt livat är det väl bara att ringa Sheriffen. Eller så får man slå ig ihop med dönicken så spelar det ju ingen roll...... :fyllisar :lol

MC-bruden

Galvad kärlek rostar aldrig!
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Benelli Tre 899 K, Honda CBR 600 RR
Jag tycker inte att du ska slå dig ihop med den där dönicken som väsnas och håller på.
Om jag vore som du skulle jag slå mig ihop med de andra grannarna istället (om du har några).
Ju fler som klagar om samma sak till hyresvärden ju bättre är det dvs ju större är chansen att du blir av med honom.
Stå på dig! :tummenupp
Och under tiden, skaffa öronproppar...

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Det första du ska göra är givetvis att prata med din granne. Han kanske inte har en aning om hur mycket han stör och lugnar ner sig. Om sedan inte det hjälper så kan man gå vidare och klaga till hyresvärden

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
I en av mina lägenheter kom störningsjouren. Då fick jag betala 800 kr för utryckningen det var surt men om det är soc så lär väll dom få betala det oxå.

I en annan lägenhet jag haft bodde jag granne med a-lagare. Då passade jag på att ha fest varje helg för det var ingen som brydde sig iaf.
Under veckorna sov jag med öronproppar.

Snacka med hyresvärden o dina snälla grannar. Jag tror inte någon vill ha pundare i huset.
Om inte det hjälper så snacka ihop dig med grannarna o berätta sen för hyresvärden att om inte packet åker ut så kommer ni att söka andra lägenheter.

Last edited:

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
Ja det är väl bara att bita ihop, jag gillar lägenheten för mycket för att flytta och såna här personer brukar kanske inte bli kvar så länge ändå.
Men det där med störnings jouren låter bra och blir det riktigt livat är det väl bara att ringa Sheriffen. Eller så får man slå ig ihop med dönicken så spelar det ju ingen roll...... :fyllisar :lol

Bor du hos gavlis?? Så ring din förvaltare och störningsjouren (Securitas) varje gång det händer.

Hade problem med uteliggare i granntrapphuset, inte heller skojigt direkt. Försvann efter att securitas åkte förbi några ggr.

Harry haffa skiter nog i det hela om det inte är bråkigt. Det gör inte securitas.

Vilken stadsdel?

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
...

Känns ju bra att Haffa har tid att ta folk för liten nummerplåt, för att de kört 10km/h för fort och annat småskit men inte har tid att ta hand om idioter som stör ett helt hus. Not. :kocko

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Tyvärr verkar inte störningsjouren funka nåt vidare för oss här i huddinge iaf.Vi har ett finskt alkispar som slåss o härjar på nätterna periodvis,dessutom gillar deras polare att stå utanför o gapa när dom inte blir insläppta.Vi grannar har ringt hyresvärden som uppmanade oss att ringa störningsjouren istället.Detta har vi gjort 8 ggr,dessutom har brandkåren varit där 2 ggr när dom lyckats med torrkok på spisen,ena gången fick dom ta med gubben då han nästan strök med.Då blev det lugnt ett tag,men sen drog det igång igen.Vi har sovrummet vägg i vägg med deras vardagsrum o nästan varje natt blir man störd nån gång.Hyresvärden säger bara att vi ska fortsätta ringa st-jouren för dom kan inte vräka dom då dom betalar hyran punktligt=soc.Kärringen går in i tvättstugan o tvättar när det passar henne,utan att ta hänsyn till bokning av tider,dessutom e hon knökfull o står o röker där så de andra fruntimmerna blir rädda för henne.Gubben får frispel o springer omkring på parkeringen o ska slå bilister med ett strykjärn.För mig är det ett solklart fall,dom har ju fyllt alla kriterier för att bli vräkta,men icke.Slutar väl med att vi grannar lessnar o bryter oss in o vräker dom själva,men då hamnar väl vi i finkan istället,o kommer ut som nyvräkta pga att vi stört ordningen.Sverige är ett underbart land,eller hur?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
ktmjacke skrev:
....Slutar väl med att vi grannar lessnar o bryter oss in o vräker dom själva,men då hamnar väl vi i finkan istället,o kommer ut som nyvräkta pga att vi stört ordningen.Sverige är ett underbart land,eller hur?

I vanliga fall skulle jag hävda att Sverige ÄR ett underbart land, och att vi skall vara glada över det sociala skyddsnät som finns, men vad gäller bostadspolitiken är den så genomreglerad att man blir mörkrädd.

Som du säger, betalas hyran är det tamejfan omöjligt att vräka en stökig hyresgäst. Även OM inte hyran betalas tar det ofta upp emot 4-6 månader att bli av med hyresgästen om han sätter sig på tvären.

Edit: La till lite ord...

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
t-rex skrev:
I vanliga fall skulle jag hävda att Sverige ÄR ett underbart land, och att vi skall vara glada över det sociala skyddsnät som finns, men vad gäller bostadspolitiken är den så genomreglerad att man blir mörkrädd.

Som du säger, betalas hyran är det tamejfan omöjligt att vräka en stökig hyresgäst. Även OM hyran betalas tar det ofta upp emot 4-6 månader att bli av med hyresgästen om han sätter sig på tvären.
antar att det skulle vara med ett litet "inte" i texten.Men du har rätt i det du skriver annars.Att bo i lägenhet är ju ändå som nån sorts kollektivt boende,därför känns det så jobbigt när det uppstår såna här situationer,man har ju ingen lust att se dom hamna på backen heller,det vore ju lixom som att sparka på nån som redan ligger.Men hur mycket ska man stå ut med innan nån gör nåt?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Lycka till! Det där är ett klassiskt svårlöst problem...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Enklaste sättet att bli av med personen ifråga: Du springer ner till lokala dealern där du köper 30 gram hasch eller annat rökbart som är olagligt. Sen har du kontaktat en person som kan dyrka lås fort och billigt och denne person tar du med dig hem till dig. Väl där väntar ni på att pundaren har dragit så att ni är säkra på att hans lya är tom. Sen dyrkar ni upp låset, springer in och gömmer det rökbara på nåt ställe där inte ens pundaren själv kan hitta det men ändå ett ställe som är lätt att beksriva. Nu när det är gjort så går du hem till dig och ringer polisen och frågar vart man ska vända sig när man har ett mycket hett knarktips. Sen berättar du att du vill vara anonym men ändå ange en person som kränger mycket knark till småungar och din lillebror är en av dem eller nåt. Sen berättar du precis vart han har grejjerna (som du har gömt).

Nu vet jag inte vad som krävs av polisen för att de ska få rätt till husransakan men man kan ju alltid hoppas på det bästa. Efter det borde han inte få bo kvar :va

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
Enklaste sättet att bli av med personen ifråga: Du springer ner till lokala dealern där du köper 30 gram hasch eller annat rökbart som är olagligt. Sen har du kontaktat en person som kan dyrka lås fort och billigt och denne person tar du med dig hem till dig. Väl där väntar ni på att pundaren har dragit så att ni är säkra på att hans lya är tom. Sen dyrkar ni upp låset, springer in och gömmer det rökbara på nåt ställe där inte ens pundaren själv kan hitta det men ändå ett ställe som är lätt att beksriva. Nu när det är gjort så går du hem till dig och ringer polisen och frågar vart man ska vända sig när man har ett mycket hett knarktips. Sen berättar du att du vill vara anonym men ändå ange en person som kränger mycket knark till småungar och din lillebror är en av dem eller nåt. Sen berättar du precis vart han har grejjerna (som du har gömt).

Nu vet jag inte vad som krävs av polisen för att de ska få rätt till husransakan men man kan ju alltid hoppas på det bästa. Efter det borde han inte få bo kvar :va
VM i korkade tips? :lol :huvet

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...