borggren
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
Kan vi inte starta en tråd här ang. vad vi gjort på våra husor, vad det gav och om det var värt det.......
Så att vi som inte har så mkt trim slipper köpa skit som inte funkar...
Min polare (Nyström) och jag köpte varsin 650SM -02 nya
Körde Nystöms i bänk hos MCxpress, med alla strypningar bort men orginal bestyckad fugge ca40 mil.
Det lilla böjda röret längst bak inne i ljuddämparen borta gav hojen 52,2bhp/7500rpm och tog man bort det krommade slutet på dämparen gav den 51,3bhp dvs med raka rör.
Skall snacka med Nyström kanske han orkar lägga ut kurvorna på nätet, där är det även provat på hög/låg tändning.
Detta gav väldigt liten skillnad på toppeffekten, bara lite annan kurva. Varför kan ej Husa bygga in detta i tändboxen
Så att vi som inte har så mkt trim slipper köpa skit som inte funkar...
Min polare (Nyström) och jag köpte varsin 650SM -02 nya
Körde Nystöms i bänk hos MCxpress, med alla strypningar bort men orginal bestyckad fugge ca40 mil.
Det lilla böjda röret längst bak inne i ljuddämparen borta gav hojen 52,2bhp/7500rpm och tog man bort det krommade slutet på dämparen gav den 51,3bhp dvs med raka rör.
Skall snacka med Nyström kanske han orkar lägga ut kurvorna på nätet, där är det även provat på hög/låg tändning.
Detta gav väldigt liten skillnad på toppeffekten, bara lite annan kurva. Varför kan ej Husa bygga in detta i tändboxen