Husa Fe501?

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Ännu en tråd om hoj val, har hittat en husaberg fe501-01 som jag är lite sugen på, har väl tänkt att åka en hel del bana, men även åka och busa med den i stan. är det nått att ha?
V
isst vet jag att det blir en hel del skruva, men så länge det är service att skruva med så gör det inget men haveri vill jag inte skruva med.

Hade väl riktat in mig på KTM 520/525 är husan nått liknade när det gäller effekt, vikt och underhåll.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ninja Racer skrev:
Ännu en tråd om hoj val, har hittat en husaberg fe501-01 som jag är lite sugen på, har väl tänkt att åka en hel del bana, men även åka och busa med den i stan. är det nått att ha?
V
isst vet jag att det blir en hel del skruva, men så länge det är service att skruva med så gör det inget men haveri vill jag inte skruva med.

Hade väl riktat in mig på KTM 520/525 är husan nått liknade när det gäller effekt, vikt och underhåll.

Fråga Twice på forumet! :rofl

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Det är ju en 01 det här är en 00 utagen 01, det är ju ingen balansaxel och ingen elstart som kan krångla.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Ninja Racer skrev:
V

Har du möjlighet att köpa ktmén istället så gör det!
Husan är förjävla rolig att köra men att den havererar duktigt!
Är väl uppe i ca 10 på ICKE SERVICE och har haft den sen i slutet av Maj detta året!

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
:rofl Tur att du får hjälpt med meckandet Twice, annars hade du väl tagit livet av dej vid det här laget.

bild%20(16).jpg

bild%20(15).jpg

Last edited:

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Då var det helt klart bestämt det blir ingen husa 501 för mig, ska nog satsa på en KTM istället, tack Emmi och Twice för att fått mig på bättre tankar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Twice: Är det ett Qvarnalyse som sitter på hojen din???

NinjaRacer: Jag har har/haft två Husor. En 01 och nu en 03 och har aldrig råkat ut för _några_ haverier som inte orsakats av mig själv. Jo förresten, en brusten kickaxel på 03an som gick att reklamera. Visst finns det måndagsexemplar av Husorna men det gör det av alla märken :mattias
Men ska jag råda till nåt så är det att köp hellre en 600 -00 än en 501 -01. Annars är nyare bättre!!!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ska även tilläggas att Twice har haft sönder två Volvo 240s och diverse crosshojar tidigare. :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Ska även tilläggas att Twice har haft sönder två Volvo 240s och diverse crosshojar tidigare. :D
Han är med andra ord mästare på att ta sönder grejer :d :FU

Egentligen kan man nog va lugn om man köper en 501, tror mest det är Twíce som har.... hmm.... Jag ska va tyst... :hihi

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Då bör den ha den tidigare motorgenerationen vilken var fri från barnsjukdomar och funkade fin fint sista åren den såldes, fram till -00 alltså :)

Annars kan jag bara hålla med Supermoto.

Ninja Racer skrev:
Det är ju en 01 det här är en 00 utagen 01, det är ju ingen balansaxel och ingen elstart som kan krångla.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Jimsan skrev:
Inte blivit kört så mycket som jag önskar...
...men faktum kvarstår, har inte haft några problem
:tummenupp

Polaren har en likadan också...
Han har inte heller haft några problem med sin...
Men den har ju också mest stått i garaget!

Kör man som jag... Använder hojjen och minst 5 ggr i veckan så håller itne skithojjarna! :mad:

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Betoningen där ligger nog på "kör man som jag" ;)
Om man kör 1 eller 5 ggr i veckan spelar ju knappast någon roll.
Däremot spelar det stor roll hur man använder den och hur man servar den ... oavsett hoj.
Sen e det ju likförbannat synd att du haft en massa strul med hojen ... sånt e aldrig kul :(

Twice skrev:
Kör man som jag... Använder hojjen och minst 5 ggr i veckan så håller itne skithojjarna! :mad:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Som sagt Twice, ANVÄNDER hojen finns det nog ingen som gör mer än du. Men kör 5ggr i veckan vetefan, snarare meckar 5 ggr veckan... :7peta ;)

//Emmi

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Hojen jag kollade på var E-reggad, och jag orkar inte hålla på och försöka få den LV-reggad heller. Får bli en KTM 520/525 SMR med isdäck till så man kan leka på isen i alla fall nu när man körkortlös

Blev av med kortet mellan husqvarna och lekeryd, var ju kändis under en dag blev om nämnd på p4 jönköping :lol

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ninja Racer skrev:
Hojen jag kollade på var E-reggad, och jag orkar inte hålla på och försöka få den LV-reggad heller. Får bli en KTM 520/525 SMR med isdäck till så man kan leka på isen i alla fall nu när man körkortlös

Blev av med kortet mellan husqvarna och lekeryd, var ju kändis under en dag blev om nämnd på p4 jönköping :lol

Ahh, det var du det. Vi undrade vem han som stannade för snuten var... :7peta :tungan :D Skämt åsido, hur går det nu, när får du tillbaka kortet? //EMmi

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Får väl skylla på att de sprang och stälde sig i vägen när jag växlade ner och skulle dra på. De lånar kortet av mig i sju månader är det preliminära beskedet jag fått.
Men det var en trevlig polis han bad om ursäkt säkert 10 ggr och han hade full förståelse om jag ville sticka ner honom. :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...