husaberg 400 fe -00

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
tja tror ni denna kan vara ett bra allternativ till först hoj
den är e-regad fast det spelar väll ingen roll man är ju ofta på väg till banan=)...hur mycket tror ni man ska betala för en sån här i bra skick
och passar dom bra till att sätta på motard kitt på och köra lite väg eller är dom för klena?
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Larry skrev:
den är e-regad fast det spelar väll ingen roll man är ju ofta på väg till banan=)...QUOTE]

Hoppas du skämtar för med den inställningen kommer vi seriösa enduro åkare aldrig få till en bra enduroförsäring som vi hade innan motardfreaksen började med sina e-reggade cyklar. Säger sig väl själv att en cykel med landsvägsdäck inte kan gå i skogen? Nah, 0 i ersättning till alla som har e-reg och kör med motard cykel vid olycka. Det är nog enda lösningen. Inget ont om motard folk i övrigt.

Husaberg FE 400 är en ren racing cykel. Inget man har för gatbruk...
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
vilken hoj rekomenderas då

jag kan lägg aut till ca 45000 och vill ha en hoj som man kan kombinera men gata och skogen ungefär 50/50

och jag är 18 så har bara ett begränsat kort?
skicka ett pmm om någon har en hoj som kan stämma in på det här
en fördel då om den är lv-regad
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Spar ihop några tusenlappar till och skaffa dig två cyklar! Två cyklar är alltid bättre än en :yoparty

Tex en Husaberg FE 400 - 00 och en Honda XR 600 -93? Skogsmaskin & touringcykel :)
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
jo det kan ju vara men en i taget=)

hur mycket tycker du man kan ge för en husaberg 400 fe -00 i fint skick
så jag har lite rikt märken?
 

Mingves

Guest
Hej larry,
jag har haft en husa FE 400 -00

Jag gav 35kkr för min. Sålde den ganska snart efteråt för 33. Idag kan du nog få en för 30kkr.

Jag skulle råda dig att köpa ett annat märke om du inte gillar skruva. OBS!!! det är inte en hoj för gata, PURE RACE.
Om du inte kört enduro innan råder jag dig till att köpa en 2-takt 250 istället. Jag började med en 400 och den är stor, MYCKET STOR.
Dessutom så har den grym motorbroms vilket gör att det är svårt att köra den som nybörjare.
Men detta är bara rekomendationer, du kanske är bättre än mig på enduro. PS ett tips, testa enduro innan du köper. Jag gjorde inte det och det ångrar jag i efterhand, det blev dyrt kan jag säga.....

///M
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag håller med Mingves, testa Enduro INNAN du köper.

Jag köpte min XR för att ha dne som Motard, men eftersom jag hade enduro hjul på så tänkte jag , Det ser ju kul ut...
Renodlad Enduro är skittråkigt, imho. Men, det är ju min åsikt, som inte delas av en massa hoj körare, så det är bara till att testa och se om det är något för dig.

Jag håller mig på grus och assfalt. :)
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
okej

Mingves skrev:
Hej larry,
jag har haft en husa FE 400 -00

Jag gav 35kkr för min. Sålde den ganska snart efteråt för 33. Idag kan du nog få en för 30kkr.

Jag skulle råda dig att köpa ett annat märke om du inte gillar skruva. OBS!!! det är inte en hoj för gata, PURE RACE.
Om du inte kört enduro innan råder jag dig till att köpa en 2-takt 250 istället. Jag började med en 400 och den är stor, MYCKET STOR.
Dessutom så har den grym motorbroms vilket gör att det är svårt att köra den som nybörjare.
Men detta är bara rekomendationer, du kanske är bättre än mig på enduro. PS ett tips, testa enduro innan du köper. Jag gjorde inte det och det ångrar jag i efterhand, det blev dyrt kan jag säga.....

///M


jag har ju dock kört lite cross 250 fast inte destomer men ändå så man fick upp lite vana...men nu när man läst igenom alla inlägg på enduro så verkar ju det som att det blivit dyrt att äga har funderingar på att köpa både en typ rs 250. och en enduro liknande fast nu kanske det överväger mer till en biligare motard lv-reg enda kravet är att jag har icket tung mc så får ju nöja mig med 25kw så nå bra tipps på motard? till billig peng?
som ändå ska vara förjevla smidig=) och som ska va bra att kränga på lite spik däck å fa ut och leka på älven=)
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top