Husaberg 450

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Någon som vet något om dom? Lika mycket service som 650 eller?
Har kikat på den här på blocket. Effekt och vikt? Eller ska man köpa något annat, har en yamha yz 450 ståendes och killen vill ju byta.

http://www.blocket.se/vi/10527194.htm?ca=21_s
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Någon som vet något om dom? Lika mycket service som 650 eller?
Har kikat på den här på blocket. Effekt och vikt? Eller ska man köpa något annat, har en yamha yz 450 ståendes och killen vill ju byta.

http://www.blocket.se/vi/10527194.htm?ca=21_s

Samma service som övriga Husaberg, sköt dem noga så funkar de.
My Adventure säljer ut sina Husaberg 450-2005, har 1st kvar som han vill ha 39500kr för. L-reg, gått ca 75 tim.
Det är bara att välja, men det är inte samma drag som i 650 av naturliga skäl, men Henning Brockerud hade bänkat sin 450 och haft 57hp på slangen, men den är ju inte helt standard.
Hlsn
Thomas
 

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Ja, det kanske är lika bra att supermoto däck och fälgar till min YZ eftersom denna inte heller är reggad. Lite högre driftsäkerhet och mindre service antar jag, och det kan väl inte vara så mycket skillnad i effekt och vikt på en 450 yamaha och en 450 husaberg.

Ja, det kanske är lika bra att köpa supermoto däck och fälgar till min YZ eftersom denna inte heller är reggad. Lite högre driftsäkerhet och mindre service antar jag, och det kan väl inte vara så mycket skillnad i effekt och vikt på en 450 yamaha och en 450 husaberg.
 
Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Ja, det kanske är lika bra att supermoto däck och fälgar till min YZ eftersom denna inte heller är reggad. Lite högre driftsäkerhet och mindre service antar jag, och det kan väl inte vara så mycket skillnad i effekt och vikt på en 450 yamaha och en 450 husaberg.

Ja, det kanske är lika bra att köpa supermoto däck och fälgar till min YZ eftersom denna inte heller är reggad. Lite högre driftsäkerhet och mindre service antar jag, och det kan väl inte vara så mycket skillnad i effekt och vikt på en 450 yamaha och en 450 husaberg.
Du får räkna med att serva yamman lika ofta som Husan. Ska du kör motard kan jag rekomendera att du gör om fjädringen till motardfjädring och skaffar riktiga bromsar.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ja, det kanske är lika bra att supermoto däck och fälgar till min YZ eftersom denna inte heller är reggad. Lite högre driftsäkerhet och mindre service antar jag, och det kan väl inte vara så mycket skillnad i effekt och vikt på en 450 yamaha och en 450 husaberg.
De flesta husa 450or du hittar är reggade för landsväg. Ett fåtal är ombyggda crossar eller är FS-c (rejsvaríant utan belysning osv) typ den du länkade till.
Du har samma driftsäkerhet och bör serva en YZ lika ofta som en FS, gissar på lite högre effekt i YZ dock. YZan väger nog lite mindre eftersom den inte har belysning och allt vad som därtill hör.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top