Husaberg 650

Devildog666

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2017
Ort
Kvibille
Hoj
Varadero
Hej
Spånar på att byta bort min HondaPan europeian st1100. Mot en husaberg 650 03 som ligger på blocket. Det verkar vara en grym hoj. ( när dom funkar ) har hört och läst att med en sådan får man tillbringa lika mycket tid i verkstan som att köra. Jag är väldigt kluven hur jag ska göra då jag inte är mycket för att skruva själva. Vad har ni för erfarenhet av dessa tidigare än 04 moddeler är det bara skräp eller
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag tror att det inte längre är SEM elsystem på 03 så då är mycket utav problemen borta. Min gick som en klocka när jag väl lärde mig kicka den, innan dess stod den i garaget i två månader för jag kunde inte starta den...

Frågan är ju vad du skall ha den till? Det är en hårt trimmad motor och den kräver underhåll som en cross och koll av ventilerna var 10h. Inget är egentligen svårt då allt är lättskruvat men visst tar det lite tid jämfört med vad du byter ifrån. Som pendelhoj blir det dyrt i längden då kolv och annat skall bytas som på en cross men som bushoj är den svårslagen. Min enda kritik är att den känns lite framtung och understyr lite men det hade troligen gått att justera bort genom att sänka gaffeln lite.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror att det inte längre är SEM elsystem på 03 så då är mycket utav problemen borta. Min gick som en klocka när jag väl lärde mig kicka den, innan dess stod den i garaget i två månader för jag kunde inte starta den...

Frågan är ju vad du skall ha den till? Det är en hårt trimmad motor och den kräver underhåll som en cross och koll av ventilerna var 10h. Inget är egentligen svårt då allt är lättskruvat men visst tar det lite tid jämfört med vad du byter ifrån. Som pendelhoj blir det dyrt i längden då kolv och annat skall bytas som på en cross men som bushoj är den svårslagen. Min enda kritik är att den känns lite framtung och understyr lite men det hade troligen gått att justera bort genom att sänka gaffeln lite.

Hur är det med -00 då? SEM?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
04 är första årsmodellen där man slipper SEM
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Pan euopean till Husa 650 det var tvära kast må jag säga. Vill du ha motard med ett rimligt servicebehov så välj KTM 625/640/660 eller nyare 690 istället. Då räknar man oljebyte i 250-500 mil och renovering efter 3-5000 mil. En Husa 650 har renoverats en hög gånger innan dess.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top