Husaberg fc550

Kingkill33

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2013
Hoj
Husaberg 550
Hej min motard (husa 550fc/6 -02a) är lite svårstartad ibland, tänder till å dör. men busenkel att rulla igång. går kanon över mellan å höga registret, men vid lite gas å på tomgång pluttrar den å missar, ger även avgasknallar när ja motorbromsar.... Ventiler är justerade, förgasaren rengjord och nytt stift sitter i. Nån som har nån ide? ska jag gå upp ett snäpp i lågfarts munstycke?

MVH

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Behöver kompletteringsfråga dig innan man vill ge sig på en gissning. Gick den bra förut med den bestyckningen som du har nu?

Kingkill33

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2013
Hoj
Husaberg 550
Den var nog mer lättstartad och gick jämnare i vintras.
Har aldrig behövt annvända choken. men tycker den blir svårare å svårare å få liv i på kicken.
Den tänder till å sen blir de lixom inge mer...

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Då hjälper det nog inte att byta bestyckning om det gick bra förut. Munstycken i förgasare ändrar sällan (aldrig) på sig. Felet är antagligen något annat. Jag misstänker en eller flera ventiler kanske har gett sig. Man märker det på att ventilspelet blir litet eller försvinner helt och hållet. Du hade kollat ventilspelet säger du. Var det så att du fick öka på ventilspelet då?

Kingkill33

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2013
Hoj
Husaberg 550
nej spelet var nog snarare lite större än 0,10 när ja justerade. justerade mest för att ha en faktor mindre att fundera över. Den är lättstartad kall, 3-4 kick utan choke. och varm om ja bara stänger av den å trampar igång igen, då smäller den oftast på första. men om den är varm å får stå 10min typ blir den tjurig... vädret ute är ju varmare nu. ca 15 grader mot i vintres när ja åkte... å det är komp som fan i den. förgasaren saknar ju varmstart å va ja försått så är dellorton inte så bra? den kanske går lite fett på låg registret? iom, att ja aldrig behöver choke? motorn ska ja genomgången för 34H sen.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Ok.. Du har inte kört den när det är varmt ute. Det kan ju vara så att någon har "vinterbestyckat" den. Kolla med förra ägaren.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept