Crall
Ny medlem
Hur kommer det sig att Husaberg (650) har så sjukt tät service-intervall?
Mvh. Crall
Mvh. Crall
Täta intervaller jämfört med vad?Hur kommer det sig att Husaberg (650) har så sjukt tät service-intervall?
Mvh. Crall
Hur kommer det sig att Husaberg (650) har så sjukt tät service-intervall?
Mvh. Crall
Hur kommer det sig att Husaberg (650) har så sjukt tät service-intervall?
Mvh. Crall
Okej då kanske det är värt meket när man får en rolig och lätt hoj.
Men det är väl fortfarande ingen märkvärdig effekt dem plockar ut ur en 650cc? (ca 50-55hk?)
Med risk att bli idotförklarad men det finns ju liknande motorer med bättre service-intervaller isåfall? Tänkte främst på KTM 660 och vissa bmw hojar. Dock är ju det tyngre hojar men fortfarande en cylindriga med 650/660cc.
Nytt i garaget! Första offroaden, köpt den tillsammans med en kompis som vinterunderhållning. FE400 -99, precis lagom risig.
[BILD]
Tja! Tänkte köpa nytt bakdäck till min husa 650 motard. Vad ska jag köpa? Kikar på Däckonline och det finns ju diverse däck från 1100kr och uppåt så som Pirelli, Dunlop, Michelin, Continental... vilket träsk! Vad är ni nöjda med och vad har ni provat som är totalt värdelöst så man inte åker på en nit?
Edit: Kom på en till fråga, vart köper man nya plast detaljer billigt/billigast?
Beror väl på körstil, vart du tänkt åka osv. Metzeler Sportec M3, Dunlop Qualifier, Michelin Powerone Competition har jag testat runt lite med och vart nöjd med allihop. Jag kör ganska snällt på gata men ganska fort på bana.
Grattis. Är den PRECIS lagom risig kan det mkt väl vara ditt bästa hojköp. Phastasphuk köpte en FE600e ny 1999, enda gången den tvättats är när jag gjorde det en gång. "Den blir ren när man kör i regn eller en bäck eller sjö" säger den stolte ägaren. Han sköter mekaniken väldigt bra dock. Förutom några "yttre" lager har han fått byta vattenimpellern en gång och insugsgummi en gång - that's it (fritt ur minnet). Kommer nog aldrig sälja den.
Nu är det fritt för Krille själv att påpeka fel i min historia, för det finns säkert nåt jag glömt eller lagt till
Då var husan i garaget då. Provåktes lite grus o skog idag o insåg att raceställ och integralhjälm inte är nått bra i skogen. Blir o investera i lite nytt omgående. Första gången på riktiga nabbdäck oxo, bra på skog o grus, dåligt på asfalt Tror det kommer ta en stund innan effekten inte räcker känner jag
Ska ge mig på det där sedan nån gång jag oxo, har fin däckmaskin jag köpte av HusaHarry som fortfarande är otestad. Tror jag snällkör för mycket
Ska ge mig på det där sedan nån gång jag oxo, har fin däckmaskin jag köpte av HusaHarry som fortfarande är otestad. Tror jag snällkör för mycket
Dackmaskin låter flashigt jag hade två små däckjärn och mycket vilija
3 funkar ännu bättre. Det och halka-lätt-medel på både slang och däck, slangen i det nya däcket med lite lagom med luft i - i med ventil först när du kränger på däcket...
Man gört' på under timmen både fram/bak från start till slut utan att stressa när man är van.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |