Huskur förkylning?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsning!

Jag behöver hjälp. Sedan påsk så har jag dragits med en förkylning, den senaste veckan så illa att jag varit hemma. Ont i halsen (har gått över), febertoppar, hosta, rinnande näsa och ögon.
Jag var på jobbet idag men efter 2h var jag tvungen att kasta in handduken. Ögonen bara rann, hostade så jag höll på att kräkas och rösten börjar försvinna igen. Jag får ju grov och fin telefonröst när jag är lite hes men det funkar inte längre när man bara får fram vissa ord.
Så, vad ska jag hitta på nu när jag ligger hemma under filten i soffan, dricka te med honung börjar jag bli less på, gjort det i en veckas tid utan framgång.
Även om det är ganska skönt att ligga hemma så blir det fan så tråkigt att inte ha någon kontakt med människor under en veckas tid, inte roligt att ligga hemma så länge. HJÄLP!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Om du "bara" är hängig utan att ha konstant feber eller en massa andra symtom skulle jag ge det en vecka till. Har du däremot haft feber sedan i påskas år det dags för ett besök på den lokala vårdcentralen för lite provtagning.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Echinagard. Lyckats dra på mig nåt skräp och jag mumsar Echinagard som en galning. Och dricker mycket varmt.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
En stadig whiskeypinne (testa gärna min kolsyrade variant!) och sen sova Se till att du kan få sova ordentligt utan att bli störd. Det brukar få skiten att bryta ut ordentligt och således gå över fortare oxå. Sov med strumpor och tirsha på.

Alternativt lägger du dig på golvet i fosterställning och grinar som en liten kinesisk skolflicka tills det går över av sig självt. Det funkar oxå! Glöm inte att tycka sjukt mycket synd om dig själv! :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skölja näsan med saltvatten?
Jag hade en envis och evigt återkommande förkylning i januari/februari, och den försvann när jag köpte en såndär jävla tortyrpinal till nässköljspruta på apoteket och sköljde näsan nån gång om dagen i en vecka...
Läste någon artikel om att det kunde hjälpa så det var därför jag provade...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skölja näsan med saltvatten?
Jag hade en envis och evigt återkommande förkylning i januari/februari, och den försvann när jag köpte en såndär jävla tortyrpinal till nässköljspruta på apoteket och sköljde näsan nån gång om dagen i en vecka...
Läste någon artikel om att det kunde hjälpa så det var därför jag provade...

Det hjälper i alla fall bra som fan mot nästäppa och snor:tummenupp

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Det finns ett sätt till, även om jag inte rekomenderar det, och det är: Ammoniak.

En gång i tonåren testade jag att sticka ner näsan ordentligt i en behållare med ammoniak när jag var förkyld. När hjärnan vaknade till liv och röken lagt sig så var förkylningen mycket riktigt borta. Tyvärr så fick det biverkningen att i cirka 15 år framöver så kände jag ammoniaklukt varje gång jag blev lite snuvig.
Men kan du leva med det så rekomenderar jag metoden! :tummenupp

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Om du "bara" är hängig utan att ha konstant feber eller en massa andra symtom skulle jag ge det en vecka till. Har du däremot haft feber sedan i påskas år det dags för ett besök på den lokala vårdcentralen för lite provtagning.

Nejdå, febern kommer och går bara. Men det är inte så mycket feber längre så det är nog ingen fara så sett.
Wirrepinne hoppas jag över, dricker inte sådant...
Echinagard kanske jag har hemma, får kolla i skåpet.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det finns ett sätt till, även om jag inte rekomenderar det, och det är: Ammoniak.

En gång i tonåren testade jag att sticka ner näsan ordentligt i en behållare med ammoniak när jag var förkyld. När hjärnan vaknade till liv och röken lagt sig så var förkylningen mycket riktigt borta. Tyvärr så fick det biverkningen att i cirka 15 år framöver så kände jag ammoniaklukt varje gång jag blev lite snuvig.
Men kan du leva med det så rekomenderar jag metoden! :tummenupp

en klassiker på jobbet.. har stora kylare där som ska suga ut ammoniak bla, ställer man sig i dom en stund så är de klart. de luktar faen inte gott o lungorna känns inte så bra. :rolleyes:

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Vekhet. Bota med vitlök och chili (Bih Jolokia eller annan rimlig sort)

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Vi har ju glömt att nämna en annan uppstickare:
Knark.

Det finns två vägar att gå här, båda med fördelar och nackdelar.
1. Dra åt helvete-metoden. Består mestadels av uppåttjack. Amfetamin, kokain etc.
Knarka hårt och intensivt. Festa. Röj. Skräm förkylningen åt helvete helt enkelt.
2. Ööööh?-metoden. Består mestadels av nedåttjack. Marijuana, morfin etc.
Knarka hårt och intensivt. Chilla. Vem bryr sig? Hä hä...kolla in den där bakterien..

Det finns ett tredje alternativ som består av att köra både metod 1 och 2 samtidigt. Du kommer bli så uppfuckad att förkylningen är det minsta du kommer bry dig om.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
*Gå till affären o köp en bit ingefära.
* hacka upp en ca 3-5 cm bit och koka det i ca 10 min.
* sila upp det i en mugg och tillsätt nån sked honung och lite gurkmeja.

Klart

Drick detta te ca 2-3 ggr om dagen så kommer det släppa, Jag rekomederar även att du varavar med nått glas whisky.

Gör detta så kommer du bli frisk inom någon dag.

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Vi har ju glömt att nämna en annan uppstickare:
Knark.

Det finns två vägar att gå här, båda med fördelar och nackdelar.
1. Dra åt helvete-metoden. Består mestadels av uppåttjack. Amfetamin, kokain etc.
Knarka hårt och intensivt. Festa. Röj. Skräm förkylningen åt helvete helt enkelt.
2. Ööööh?-metoden. Består mestadels av nedåttjack. Marijuana, morfin etc.
Knarka hårt och intensivt. Chilla. Vem bryr sig? Hä hä...kolla in den där bakterien..

Det finns ett tredje alternativ som består av att köra både metod 1 och 2 samtidigt. Du kommer bli så uppfuckad att förkylningen är det minsta du kommer bry dig om.

Mja, tror inte riktigt på den kuren. Brorsan testade på det och det var en riktigt långvarig förkylning han hade, måste ha varit 15 år han gick omkring förkyld. Men nu är han frisk IAF så det verkar ju funka :yoparty

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Drick en jävla massa c-vitamin brus, typ ett rör under 2-3 dagar. Dock lite oklart ifall det är vitaminerna eller placebo effekten som känns lindrande:D

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Endera har du blivit frisk eller så har du inte kommit upp alls idag, du är inte inne på msn.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år