Husky Boy J, bra eller dålig

suck

Sålt min TTR, letar efter nåt äldre
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
Yamaha TT 600 R -00
Jag letar efter en liten cross till lillgrabben (6år) och vet inte vad som kan vara en vettig sak.

Jag är erbjuden att köpa en Husky Boy J 2002, (som ny), för 6000,- inkl utrustning.

Hur är det med reservdelar? Jag har letat igenom nätet men hittar inte så mycket info om dem.

Ni som har erfarenhet av småmaskiner ge gärna för och nackdelar mellan andra cyklar.

Tack

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Brukar inte vara svårt att hitta reservdelar. Bara ringa halvards så fixar dom :tummenupp

Har inte varit problem att få delar till min gamla 125:a från -95 iaf..

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Min äldsta dotter körde sönder mycket grejer på sin:näsblod:D. Det kan vara lite knivigt att hitta information och delar, men vet man vart man skall vända sig är det inga problem.
Den yngre dottern kör nu på den och den går grymt bra. Det är en underbar cykel att börja på, ungefär samma grejer som en KTM junior men med mer karaktär:tummenupp.

Nilssons mc i Skånes-Fagerhult har en massa information, men dom har slutat att fixa med dom. Tror dock att man fortfarande kan beställa därifrån. Jasg köpte senast en komplett växellåda, styrlager och annat. Men nu när jag ringde om en ny bakfälg hänvisade dom till en kille i Trollhättan. Kommer dock inte ihåg vad hans firma hette just nu. Sedan finns det några till i klubben som kör samma hojar och dom har hittat delar på en massa ställen i både sverige och europa.

Priset som du fått är helt ok, framförallt om den är i bra skick. Så slå till och du får en kanoncykel att börja på.

suck

Sålt min TTR, letar efter nåt äldre
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
Yamaha TT 600 R -00
Jag har kollat era tips och det är inga problem med att hitta motordelar, värre är det med chassi/plastdelar.

Någon som har fler förslag?

Det lutar nog åt att det kommer bli ett köp isåfall.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept