Husqvarna cross model äldre, vatten läckage

QarlzzoN

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
.
Hej!
Jag har precis köpt mig min första cross. En gammal trimmad husqvarna 125cc. Förra ägaren sa -84 men var inte säker då tanken är av plast.

Problemet är att all kylar vatten rinner ut ur "skvallerhålet" under vattenpumpen.
Jag har fått tips om att det kan vara packboxen som torkat sönder då crossen tidigare stått i ett garage ca 1år.
Skulle bli otroligt glad om jag fick svar på frågorna, då jag är så sjukt eggad! Prövade den ca 100meter utan vatten och jag måste köra mer! :banana

nu till mina funderingar:

1: Vars sitter packboxen !? Här kommer en sprängskiss, men vilken är det som ska bytas?
http://www.ladda-upp.com/bilder/35756/qarlzzon

2:
Måste packboxen vara speciellt till denna husqvarna lr är dessa packboxar "universal".
(Om det ska va märkes enligt, vars hittar man sådant till gammla husqvarna?)

Jag uppskattar alla svar jag får! :Bugar

/Johnas

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Om den stått länge så riv sär pumpen och byt båda p-boxarna. Kolla även pumphjulet så det är ok. GAmla husqvarna delar får du nog ringa å beställa. Prova Trollhättans mcsport.

3 cl

Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Det är säkert någon standard dim. Men det är inte igår jag hadde något sådant. Har du tur så kan du läsa på dom när du fått ur dom.

3 cl

Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Om det är en med tät gavel så sitter packboxen bakom pumphjulet. Alltså mellan motoroljan å vattnet. Kan vara att det sitter två stycken vända motvarandra. Den ena för oljan inte skall komma till vattnet och den andra tvärtom då. Kommer inte alls ihåg hur det såg ut.

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
84 är enda årsmodellen med Plasttank och dubbla stötdämpare.
Tidigare plåttank. Senare enkeldämämpare.

Mats

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...