Köpte nya däck förra säsongen då balanserade de hjulen också. Tänkte också på det dock så vibrerar den lika mycket när jag står still och bara varvar motorn så det måste komma den vägen.Hur balanserade är hjulen?
Kikade på såna också men det var lite dyrt tyckte jag utan att veta att det hjälper verkligen.Det finns gummidämpade styrfäste som kanske hjälper en del.
Det är en del vibrationer jag får också domnade händer när kör enduro och får släppa styret och rista lite med händerna.
Har du kollat så allt är riktigt monterat och att styrlager är ok och rätt åtdraget?
Det är i grunden en tävlings motorcykel tänkt för att köras i terrängen så kommer tyvärr nog alltid vibrera mer än en "vanlig" motorcykel.Kikade på såna också men det var lite dyrt tyckte jag utan att veta att det hjälper verkligen.
Ska titta på det andra!
Ja, jag är ju medveten om det därför tänkte jag att jag skriver här ifall någon har gjort något åt det.Det är i grunden en tävlings motorcykel tänkt för att köras i terrängen så kommer tyvärr nog alltid vibrera mer än en "vanlig" motorcykel.
Hur många timmar har den gått totalt?
Har du någon kompis som har en liknande som också är motard? Då kan ni testa varandras och se om det är stor skillnad. Eller om du ber någon att prova din en runda och se vad dom tycker
Tack för all tips! Ska prova mig fram lite!Har du aluminiumstyre kan du testa ett i stål. Har du stål kan du testa aluminium.
Har du redan styrändsvikter så kan du labba med mera vikt, längre skruv, brickor och muttrar. För att se om det blir skillnad.
Svarva till ett par massiva stålstänger som du skjuter skjuter in i styret. Om styret inte är gängat för originalstyrändar eller handskydd.
Allt för att testa vad som händer med vibrationerna. Men går det att slanga då…
Hojen vibrerade väl lika mycket innan du bytte hjul?
Motorn saknar väl balansaxel. Dfår man leva med vibrationer.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|