Huvet först!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Har mest suttit bakpå Honda CBR 600 o KTM o så tänkte jag, varför sitter jag här bak när jag kan köra själv? Ville ha en Honda men det satte kompisen p för när han vägrade köpa vad han kallade "ett skållat troll" åt mig (lite svårt att provköra utan kort...) Så då blev det en övningshoj som jag inte ens tycker man kan kalla sporthoj, det är ju en form av touring/brukshoj liksom... GSX 400E... På skolan kör jag en släkting till min Lajban, dvs en GSX 750 som är f-n så mycket roligare att köra, men, men... när jag väl har kortet så gör jag som jag vill. O grabbar, om ni ska va roliga o skriva "Ligga" igen så är svaret: Visst - du under tippad hoj o jag står bredvid o garvar! :yoparty´
Go kväll! / Kärringen

jetson

Guest
Det är rätt, varför sitta bakpå... kör själv :tummenupp

Välkommen till SH

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Välkommen och lycka till med kortet. Med tanke på ditt nick är det väll inte så bråttom med kortet i och med dom nya körkortsreglerna (2013?). Ha de! :)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Välkommen och lycka till med kortet. Med tanke på ditt nick är det väll inte så bråttom med kortet i och med dom nya körkortsreglerna (2013?). Ha de! :)

Tack, jag hoppas det blir nästa år så snart som möjligt. O det stämmer att det inte är någon brådska vad gäller reglerna jag är över 24. :tungan

ligga ?

Under en tippad hoj och skrattandes :1pajas

Haha! :D

Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
sitta?

Vad blir det för hoj sen när du tagit kompisen om bollarna då?^^

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
sitta?

Vad blir det för hoj sen när du tagit kompisen om bollarna då?^^

Sitta är bra om hojen ska röra på sig. Sen tänkte jag provköra lite allt möjligt, men det ska ju iaf inte vara något under 600... det är ju mkt lättare att manövrerar en 750 i låg fart än en gammal traktor till hoj som jag har... hehe... Gissar att jag tycker off road-hojarna är trevliga för att de är lite lättare, men de är rätt stötiga så touring o sport är ju skönare på vägen... vi får se... även om jag är kärring har jag några år på mig. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vaffalls? Varför vill han inte köpa ett skållat troll? :D Är han rädd för att du ska köra ifrån honom? ;)

Str3 R

Guest
Lycka till med kortet och hoppas det går bra. Din pojkvän/sambo/man är nog bara rädd om dig och vill att du ska köra på så vis att du får köra fler gånger, gärna många år framåt. :)

Sparrow

Retard MC
Gick med
4 May 2011
Hoj
Kawa ZX6R -99
HAHA ååh jag älskar kaxiga brudar!! "ligga: Visst - du under tippad hoj o jag står bredvid o garvar!" <--skönaste jag läst idag :D

Välkommen. Har en känsla av att du kommer trivas här ;)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Välkommen in i galenskapen! Tog mitt Akort i somras. Mitt första val på hoj var kawans 1400 (o ja jag vet... för stor för en tjej som första hoj, men jag älskar den, punkt slut) och då sa en vän till mig (manlig sådan)att "nej, det går inte, du ska ha en ...bla bla bla.." allt mindre än 1300 i alla fall.. Jag frågade varför och han svarade "jag har en 1300 och du kan faan inte ha större än mig, där går gränsen, då måste jag ju köpa ny"... Män säger jag bara.... men han var ju ärlig i alla fall, det uppskattas... Vad jag köpte? Jo jag tog mitt andra val Suzuki GSX 1250... höll mig snällt under 1300 kubik och slapp höra allt gnäll om "jag vill ha störst"... herregud vicka kärringar det finns bland männen :)

Köp det du vill ha sen. Mitt val är det ändå många som kritiserar med "herregud" vad ska du med så stort till, ska det vara nödvändigt, du skulle börjat med max 650" osv... Nä jag valde med hjärtat och plånboken och är mycket nöjd. Visst tung och lite svår ibland och jo jag har tappat den i backen och fick inte upp den. Superskön är den iaf att köra långt och fort med :) Precis som jag vill ha det. Man lär väll sig det andra med tänker jag.

Välkommen ännu en gång!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Varför skulle nån vilja ligga med någon som valt nicket "kärringen"?
Jag ser framför mig en lätt bedagad, blond 40-plussare, förvisso med rätt schyssta spiror, boende i förorten.

Edit: VÄLKOMMEN också!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Vaffalls? Varför vill han inte köpa ett skållat troll? :D Är han rädd för att du ska köra ifrån honom? ;)

Antagligen, eller så är han mutad av min gubbe...:va

Lycka till med kortet och hoppas det går bra. Din pojkvän/sambo/man är nog bara rädd om dig och vill att du ska köra på så vis att du får köra fler gånger, gärna många år framåt. :)

Tack! Så är det säkert :), men jag tycker att det är svårare att köra en hoj som inte är lika pigg, den är tyngre o vända och rätt topptung.

Helt rätt! Välkommen :)

Tack! :)

HAHA ååh jag älskar kaxiga brudar!! "ligga: Visst - du under tippad hoj o jag står bredvid o garvar!" <--skönaste jag läst idag :D

Välkommen. Har en känsla av att du kommer trivas här ;)

Haha, kul att man roar! :tungan

Last edited:

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Välkommen in i galenskapen! Tog mitt Akort i somras. Mitt första val på hoj var kawans 1400 (o ja jag vet... för stor för en tjej som första hoj, men jag älskar den, punkt slut) och då sa en vän till mig (manlig sådan)att "nej, det går inte, du ska ha en ...bla bla bla.." allt mindre än 1300 i alla fall.. Jag frågade varför och han svarade "jag har en 1300 och du kan faan inte ha större än mig, där går gränsen, då måste jag ju köpa ny"... Män säger jag bara.... men han var ju ärlig i alla fall, det uppskattas... Vad jag köpte? Jo jag tog mitt andra val Suzuki GSX 1250... höll mig snällt under 1300 kubik och slapp höra allt gnäll om "jag vill ha störst"... herregud vicka kärringar det finns bland männen :)

Köp det du vill ha sen. Mitt val är det ändå många som kritiserar med "herregud" vad ska du med så stort till, ska det vara nödvändigt, du skulle börjat med max 650" osv... Nä jag valde med hjärtat och plånboken och är mycket nöjd. Visst tung och lite svår ibland och jo jag har tappat den i backen och fick inte upp den. Superskön är den iaf att köra långt och fort med :) Precis som jag vill ha det. Man lär väll sig det andra med tänker jag.

Välkommen ännu en gång!

Härligt med en tjej som vet vad hon vill!!! Jag har tappat min Lajban i backen men han väger bara 190 så honom får jag upp. Blir det tyngre än så så vette katten då blir den nog liggande tills hjälp anländer. Vi får se vad det blir sen om jag nu landar kortet. Har barn o hund o blablabla men skam den som ger sig, eller hur! Tack, tack!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Varför skulle nån vilja ligga med någon som valt nicket "kärringen"?
Jag ser framför mig en lätt bedagad, blond 40-plussare, förvisso med rätt schyssta spiror, boende i förorten.

Edit: VÄLKOMMEN också!

Tack tror jag.... och haha, inte helt off. Anspelningen på ligga var från en tjej som fick just den frågan två gånger när hon presenterade sig som ny. Jag tror inte att grabbarna menade allvar men det är inte alla tjejer som kan ta en sån intro. Ledsen om jag provocerade valpen o hoppas du inte drömmer mardrömmar om 40-plussare som gör allt de kan för att få följa med hem till din mamma! :Bugar

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Härligt med en tjej som vet vad hon vill!!! Jag har tappat min Lajban i backen men han väger bara 190 så honom får jag upp. Blir det tyngre än så så vette katten då blir den nog liggande tills hjälp anländer. Vi får se vad det blir sen om jag nu landar kortet. Har barn o hund o blablabla men skam den som ger sig, eller hur! Tack, tack!

Klart som f*n du bärgar kortet! Allt handlar om mål och att ställa om sin egna skalle att nå dom. Du kan ju alltid roa dig genom att läsa min blogg här "erfarenheter från en morsa med en dröm" som handlar om min kamp mot min egna skalle och omgivningens negativa inställning många gånger med fördomar och annan skit. men jag lever min dröm, sen får folk tycka vad de vill.

Nä min skatt väger 257, attans tungt så det lyckades jag inte få upp själv, men tur man har två :tuttar melonas att vifta med för att få hjälp :tummenupp

Så bara bestäm dig, sen gör du! :yoparty

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Klart som f*n du bärgar kortet! Allt handlar om mål och att ställa om sin egna skalle att nå dom. Du kan ju alltid roa dig genom att läsa min blogg här "erfarenheter från en morsa med en dröm" som handlar om min kamp mot min egna skalle och omgivningens negativa inställning många gånger med fördomar och annan skit. men jag lever min dröm, sen får folk tycka vad de vill.

Nä min skatt väger 257, attans tungt så det lyckades jag inte få upp själv, men tur man har två :tuttar melonas att vifta med för att få hjälp :tummenupp

Så bara bestäm dig, sen gör du! :yoparty

Ska kika på din blogg, alltid bra att ta del av andras erfarenheter. Haha, melonas kan va bra o ha! :tuttar

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Du kommer fixa det galant med den inställningen!
Övningskörde själv på en 400E -83..
Men så fort jag fick kortet så bytte jag till en Bandit 650..tyvärr blev den stulen o nu kör jag en Gsr 600..

Står nu i begrepp att byta upp mig o får ofta höra "Vad ska du med en 1000 till, den är för stor för dig:va"
Suck hade jag varit kille hade ingen kommit med den kommentaren

Köp den hoj DU vill ha, inte vad andra tycker..det är DU som ska köra o trivas med den..och om du tappar den i backen så drabbar det ju dig..inte nån annan...

Syns på vägen:tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping