Hydraulkoppling ur funktion.

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Ort
limmared
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Hej.
Jag har en honda SP1 som stått stilla ca 1 år. Skulle provköra efter oljebyte och märkte att kopplingshandtaget gick väldigt lätt. Stängde av och testade, Ingen funktion på den. Det är olja i behållaren, lite ljusbrun kanske men borde ju hända nånting när man pumpar. Vad kan hända när en hoj bara stått ett tag?

Tacksam för svar.
Mvh Martin
 

tape

v-tvin så klart
Gick med
13 Jun 2003
Ort
ljusdal
Hoj
Honda VTR 1000 F -98
Dom kan behövas luftas när dom stått länge, bytt vätskan när du ändå håller på. Det är vanlig bromsvätska där.
 

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Ort
limmared
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Uppdatering. Tyvärr tror jag mer på att det är kopplingscylindern som gått sönder. När man kopplar in med locket på behållaren borta ska det väl inte spruta kring massa olja utan den ska väl gå ner i lamellpaketet.
Ska köpa renoveringssats men hittar bara slavcylinder-satser på 24mx, någon som vet en bra e-butik förutom e-bay?
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Uppdatering. Tyvärr tror jag mer på att det är kopplingscylindern som gått sönder. När man kopplar in med locket på behållaren borta ska det väl inte spruta kring massa olja utan den ska väl gå ner i lamellpaketet.
Ska köpa renoveringssats men hittar bara slavcylinder-satser på 24mx, någon som vet en bra e-butik förutom e-bay?

Det brukar komma upp en lite stråle precis när man börjar trycka in handtaget. Avluftning/Påfyllning av ny vätska till manöverkolven. Helt normalt. Däremot ska det sluta spruta upp efter ca 2-3mm rörelse av kolven.
Prova att lufta ändå. Det är som sagt ett vanligt fel när kopplingen stått orärd länge.

Mats
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top