Då ska det väl tilläggas att den var SÅ HIMLA dåligt annonserad att man får känslan av att det var meningen att det skulle komma en person. Om jag inte minns fel annonserades den mindre än någon vecka innan och då bara på hemsidan. Tvekar om att ens du Axxexx visste om den! Eller?
Jag var med i HMS mitt första år som jag tävlade. Var den klubben man skulle tillhöra för att köra på Knutstorp trodde man då. Var med på en dag på banan som man skulle hjälpa klubben med lite grejjer på banan och träffas och fika efter. En herre kommer fram till mig och frågar
"-är du också en av våra nya JTCC-förare?"
"-Nej, jag kör roadracing" sa jag och var glad att det var någon som frågade mig vem jag var.
"-ROADRACING!? OJ!! Hur vågar du köra något så farligt som det? Du borde fundera på att köra JTCC istället!"
Det var ordförande i klubben som jag träffade för första gången..
Jag bytte klubb direkt året efter till en som enbart håller på med motorcyklar.
Sen 2009 har det inte funnits några RR-SM på den banan. Så att sitta och kolla på deras hemsida känns inte direkt som någon man gör så ofta. Var som sagt bara en som såg inbjudan till träningen förra året. Jag bor bara 16km ifrån banan så jag hade kunnat ta ett sent påkommet träningstillfälle eller bara åka ut och kollat på dom andra. Men missade det som alla andra.