Hylsa som fastnat i en mutterdragare?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hur får man bort en hylsa som fastnat i en mutterdragare?

Anledningen var att jag "fulfixade" ett verktyg/hylsa/insexnyckel för at få bort framhjulet, således använde jag "fel" ände på en hylsa och satte fast den på mutterdragaren (en tändstifthylsa faktiskt), och nu är det lögn i helvete at få loss den :(

Stalltips nån? Flex kanske?

Hultan skrev:
2086217 Hur får man bort en hylsa som fastnat i en mutterdragare?

Anledningen var att jag "fulfixade" ett verktyg/hylsa/insexnyckel för at få bort framhjulet, således använde jag "fel" ände på en hylsa och satte fast den på mutterdragaren (en tändstifthylsa faktiskt), och nu är det lögn i helvete at få loss den :(

knacka hylsan i golvet så lossnar den. Så hårt kan den inte sitta.

philsson skrev:
2086222 knacka hylsan i golvet så lossnar den. Så hårt kan den inte sitta.
Jag har bankat så innihelvete, användt hammare med, den sitter alltså.. Funderar på att sätta den i skruvstädet och köra maskinen den åt andra hållet, då kanske den lossnar.. Jaja, ett av världens alla stora problem :)

Hultan skrev:
2086232 Jag har bankat så innihelvete, användt hammare med, den sitter alltså.. Funderar på att sätta den i skruvstädet och köra maskinen den åt andra hållet, då kanske den lossnar.. Jaja, ett av världens alla stora problem :)
:va fattar inte hur den kan ha fastnat så hårt.

Hultan skrev:
2086242 Nej, inte jag heller alltså.. Skumt..

Om jag fattat rätt så sitter en tändstiftshylsa fast(åt fel håll) på fästet till mutterdragaren?? eller :va
Om så är fallet så är nog hylsan ändå paj och går ej att använda mer. Då är det väl bara att ta fram vinkelkapen i värsta fall eller??!

janeinar skrev:
2086268 Om jag fattat rätt så sitter en tändstiftshylsa fast(åt fel håll) på fästet till mutterdragaren?? eller :va
Om så är fallet så är nog hylsan ändå paj och går ej att använda mer. Då är det väl bara att ta fram vinkelkapen i värsta fall eller??!
Japp, så får det nog bli!

philsson skrev:
2086262 prova att lägga dem båda i en gryta med kokande vatten? :rolleyes:
Jag provade det, nu låter den konstigt med, och ryker? :va

:hihi

Hultan skrev:
2086278 Japp, så får det nog bli!
alt. 2 är att värma med gasol eller ännu hellre gas på hylsan och sedan sätta fast densamma i ett skruvstäd o försöka få loss.
JAG är dock tveksam till att hylsan mår så gött efter denna behandling :rolleyes:

philsson skrev:
2086262 prova att lägga dem båda i en gryta med kokande vatten? :rolleyes:

Gryta, vad är det för trollkonster?
Visste inte att mutterdragare gillar vatten, men okej har aldrig provat.?! :va
Ger mej f.n på att det är en elektrisk dragare tiipåköpet osså. o då växer farhågorna ännu mer :rolleyes: :confused:

janeinar skrev:
2086280 alt. 2 är att värma med gasol eller ännu hellre gas på hylsan och sedan sätta fast densamma i ett skruvstäd o försöka få loss.
JAG är dock tveksam till att hylsan mår så gött efter denna behandling :rolleyes:

Gryta, vad är det för trollkonster?
Visste inte att mutterdragare gillar vatten, men okej har aldrig provat.?! :va
Ger mej f.n på att det är en elektrisk dragare tiipåköpet osså. o då växer farhågorna ännu mer :rolleyes: :confused:

Såg du inte min smiyle.. :hihi Faktiskt förvånad att han redan provat.

philsson skrev:
2086313 Såg du inte min smiyle.. :hihi Faktiskt förvånad att han redan provat.

missa den, börjar bli dags för sängen tror jag.
Men att han provat det????????? ehh ok. undrar om han kör med "våtvarma grötomslag" oxå när han har feber (inget illa ment me det) funkar säkert :)

Man köper en ny mutterdragare och hänger sen upp den gamla mutterdragaren på garageväggen med en lapp som säger "Once Is A Mistake, Twice Is Stupidity". :tummenupp

Hultan skrev:
2086278 Japp, så får det nog bli!

Jag provade det, nu låter den konstigt med, och ryker? :va

:hihi

El så provar du att slänga in hela skiten i frysen, så kanske någon av dem krymper förhoppningsvis, tändstiftshylsan.. :va

Hultan skrev:
2086217 Hur får man bort en hylsa som fastnat i en mutterdragare?

har du inte fått loss hylsan än ahhahaha
ta sönder den bara den behövs inte ..
har jag ju satt .det viktiga e ju att din mutterdragare inte går sönder

zajtar skrev:
2086759 har du inte fått loss hylsan än ahhahaha
ta sönder den bara den behövs inte ..
har jag ju satt .det viktiga e ju att din mutterdragare inte går sönder
Hehehe, nope, inte fått bort den! Näpp fram med flexen, jag köper en ny hylsa till dig ! :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick