Hyra bil i San Francisco

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Rekommendation? Gärna fria mil men en muskelbil men som man ändå kan åka fyra stycken i? :gnissla

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag hyrde hoj i San Fran... BMW eller HD. Varför bil?

Det är ju bara att googla, det kryllar av biluthyrare.. men hyr för fan en HD och åk Highway One. Besök för fan Hollister, det är ju helig mark för de skitnödiga med läderfransar.

The Hollister riot was an event that occurred at the American Motorcyclist Association (AMA) sanctioned Gypsy Tour motorcycle rally in Hollister, California from July 3-6, 1947.

Many more motorcyclists than expected flooded the small town to watch the annual rallies as well as to socialize and drink. A very few of the motorcyclists got out of control and caused a commotion in the town, although at the end of the event, the damage was considered minor.

The small incident, known afterwards as the Hollister riot, was sensationalized by the press with reports of bikers "taking over the town" and "pandemonium" in Hollister.[4] The strongest dramatization of the event was a staged photo of a drunken man sitting on a motorcycle surrounded by beer bottles. It was published in Life magazine and it brought national attention and negative opinion to the event. The Hollister riot helped to give rise to the outlaw biker image.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Jag gillar normalt inte den typer av sajter men Momondo.se har gett mig bättre priser än när jag gått direkt på uthyrarnas hemsidor. Kom ihåg att de flesta försäkringar inte ingår när du tittar på t.ex Hertz, de får man välja till själv.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag brukar hitta de bästa priserna hos Budget, men det beror väldigt mycket på vilka kampanjkoder man kan hitta och som redan nämnts var man kan hitta en bra deal genom att söka på olika prisjämförelsesidor. Den tråkiga sanningen är att man får lägga en del tid på att leta runt och att det inte finns någon universallösning. Låter tråkigt men det finns en hel del pengar att spara som kan läggas på bensin istället. Att halvera priset gentemot vad som står på deras hemsida är ingen omöjlighet.

Samtliga större biluthyrare har den sortens bil du är ute efter. Gissar att Mustang ligger bäst till då det är den vanligaste fyrsitsiga muskelbilen bland uthyrarna.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Rent a wreck ar bra.

Basta priser brukar jag fa fran nagon maklare typ http://www.holidayautos.com/ sen ringer du dom stora firmorna direkt och dom kan ibland ge samma pris.

Basta pris och basta service om nagot gar fel.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag och frugan hyrde där i somras. Enklast är att hämta på flygplatsen.

Vi hyrde från DOLLAR rent-a-car som varit riktigt bra båda gångerna vi varit på västkusten (L.A. först, sen San Franscisco) samt i Florida (Miami). De har alltid varit ÖVERLÄGSET billigast av alla firmor. Dock brukar National (Mostv. europcar) vara ok också.
http://www.dollar.com/

Några tips.
Kolla priser på http://www.priceline.com/ eller liknande och jämför sedan med priset på hyrbilfirmans site. Det är MYCKET enklare att boka direkt hos hyrbilsfirman.
Förregistrera ALLT du kan innan ni åker dit. Gå med i hyrbilfirmans "klubb" och gör så mycket som möjligt klart. Det är SJUKA köer på SFO´s hyrbilsavhämtning och har man reggat allt kan man skippa det och bara gå direkt ut till bilen. Du sparar minst 1 timme i kö! Dollar har tillexempel "Dollar express".

Muskelbilar är inte så poppis, men jag kan säga att SF är KALLT. förvänta er inte att glida nercabbat efter Stillahavskusten och titta. Ta med en jacka som är vindtät om ni inte planerar på att åka i höst, vilket är den varmaste perioden i SF.

Vi valde en standard SUV senast och fick en nästan ny (rullat 600 miles/100mil) Chevrolet Equinox, motsv. en Honda CR-V, i uppgradering för ~180 dollar/vecka.

Planerar ni att åka över Golden gate bron? Prata med hyrbilsfirman, bron är tullbelagd och har du inte förreggat dig så blir det 50$ extra, du debiteras i efterhand, det fins ingenstans att stanna och betala på. Gå INTE på deras snack om att du kan regga dig själv, för det krävs social security number. Ska ni bo i SF, så undvik området mellan 5th-10th street. Nergånget område som är "sådär" nattetid. Välj ett område nära fishermans wharf om möjligt. Parkering är DYRT! vi pyntade $35 per dag fast vi var gäster på hotellet. Ta alltså bil de dagar ni behöver/vill ha det. Skaffa en bra GPS med USA karta om ni har. Ska ni parka vid restaurang eller liknande så är det vanligt med "valet". Använd det om ni kan, bra mycket billigare och enklare än att leta platser själv. Räkna inte med att hitta platser på gatan i SF. Alls.

Några positiva tips.
Att köra i SF är enkelt. Det är bra skyltat och trafiken är ungefär som sthlm, fast lite lugnare. Kvalitén på bilförare är sådär, men faller man in i lunken så är det tvärlungt.
Att köra US 1 söderut 2-3 timmar är en upplevelse! ladda kameran!
Norrut finns Muir Woods, som har den kurvigaste tillfartsvägen jag någonsin kört på.
TANKA: I USA går man in och betalar först, sen får man tanka. Var noggrann med att trycka in handtaget ordentligt för att få det att funka. Varken mina visa eller mitt mastercard funkade i automaterna, så ha med kontanter. Full tank får man för en 30-50 usd beroende på bil. skicka in en 50 dollarssedel till kassörskan, tanka, och gå in och ta växel. Tänk på att du får "fuel option" när du hämtar bilen. Det innebär att de tar betalt för att tanka upp bilen vid återlämnandet, så lämna bilen med så lite soppa som möjligt.
TA ALLA tillägsförsäkringar! Det kostar nästan lika mycket som bilen, men smäller du någon och det är ditt fel blire jefligt tufft.

*Kolla priser
*boka online, förregistrera allt, glöm inte skriva ut vouchers.
*Skaffa en bra GPS med USA karta. piratbukten har nedladdningsbara till Garmin
*Välj till alla försäkringar

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Tydligen deals hos Travelocity nu.

ImageUploadedByTapatalk1398906090.748911.jpg

Nyheter