Hyra hoj Bad Gastein Österrike?

Skeptisk!

Energisnål
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
ZX 6a , KX250
Hej Alla!
Vi är ett gäng som drar till Bad Gastein i Österrike (flyger) i början av oktober och är grymt sugna på att få prova vägarna där på hoj.
Är det någon som har erfarenhet av hojåkning åt det hållet och tips på var man kan vända sig för att hyra hojar?

/Pär

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Var till österike för ett år sedan & såg att flera av bil uthyrararna på flygpatsen hade hojar oxå . Detta var Klagenfurt (stavning) .

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Var till österike för ett år sedan & såg att flera av bil uthyrararna på flygpatsen hade hojar oxå . Detta var Klagenfurt (stavning) .

Det går för övrigt tåg mellan Bad Gastein och Klagenfurt som tar 1,5 h och kostar inte speciellt mycket. Förmodligenbättre att leta i Salzburg.

Österrike har bra asfalt, ett underbart landskap och mycket regn. Risken är att det regnar hela tiden så något avbokningsbart är inte fel.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Hyra hoj vet jag ej men när det gäller vägar är Grossglockner Hochalpenstrasse ett måste, Kör mot staden Fusch så kommer ni till början av vägen. Kör gärna på eftermiddag/kväll då det inte är så mycket trafik (åas i oktober är väl turisterna borta). Ligger väldigt nära Bad Gastein.

Via Grossglockner Hochalpenstrasse kommer man till Heiligenblut och Lienz. Därifrån kan man antiningen åka nordväst igen mot Mittersill och tillbaka. Eller så kör man söderut in i italien och dolomiterna.
Från Bad Gastein är en lagom dagstur att åka till Kehlsteinhaus -Hitlers sommmarresidens som ligger på en bergstopp, kallas ofta "örnnästet", ligger nära salzburg.

Kort sagt, det finns en herrans massa fina vägar i området.

E_Axel

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Blackbird
Hej!

Jag kom hem från en resa som gick genom österrike, schweiz och frankrike för några dagar sedan. Fick problem med min mc precis när jag kom innanför gränsen till Österrike och blev tvungen att lämna in den till en honda handlare i Weer. Där gick det att hyra hoj (vilket vi inte gjorde) men för fyra dagar kunde vi hyra nya honda vfr1200 för runt 4500 kr helförsäkrad. Jag kan tänka mig att det finns ställen att hyra på lite överallt i österrike, då det på vissa streckor var mer hojjar en bilar på vägarna!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning