hyra lätt körd mc för uppkörning

M3

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Götet
Hoj
GSXR-1000 02 - M3 SMGII
tjena, har uppkörning om ca 2 veckor och undrar ifall någon har en hoj man kan hyra som är lätt att köra med typ CB 750 eller någon BMW eller har tips på någon firma där dom inte rånar en för att hyra en mc... så om någon har en lätt körd hoj som inte används och vill ha lite extra pengar så säg bara till... =)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hmm, kan också vara nyfiken av detta faktiskt. Någon form av motard eller liknande bör väl vara bäst att köra upp i?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Frågan är väl bara om det skall vara för tung eller begränsad.

Det finns nog få motarder som går som obegränsade.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
M3 skrev:
2207690 tjena, har uppkörning om ca 2 veckor och undrar ifall någon har en hoj man kan hyra som är lätt att köra med typ CB 750 eller någon BMW eller har tips på någon firma där dom inte rånar en för att hyra en mc... så om någon har en lätt körd hoj som inte används och vill ha lite extra pengar så säg bara till... =)

beror på vad du tycker är dyrt men för drygt 800:-/dygn så kan du hyra en GSX750 på Bergmans Motor i Borås. Gjorde det själv när jag hade uppkörning, den lika lättkörd som moppe.

tänk bara inte på dom 10.000:- som är i självrisk om du skulle klota när du kör bromsprovet :D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
peteR1000 skrev:
2207972 beror på vad du tycker är dyrt men för drygt 800:-/dygn så kan du hyra en GSX750 på Bergmans Motor i Borås. Gjorde det själv när jag hade uppkörning, den lika lättkörd som moppe.

tänk bara inte på dom 10.000:- som är i självrisk om du skulle klota när du kör bromsprovet :D

10papp :3freak

Någon som vet om/vart det finns mc-uthyrare runt GBG?
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Rash skrev:
2208005 10papp :3freak

Någon som vet om/vart det finns mc-uthyrare runt GBG?

Givetvis behöver du inte betala 10papp om du bara råkar ha sönder en blinkers, backspegel eller något annat. Skulle du paja för MER än 10.000:- så får du betala det givetvis. Men givetvis hade man ju den summan i skallen när man körde manöverbanan.
 

Jesper Cronelid

SDK #3863
Gick med
19 Apr 2006
Ort
...
Hoj
Ducati SS1000 & 848
Varför vill ha ha en Lätt kört hoj?
Gillar du meka?

(Sorry, kunde inte låta bli)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Finns ett ställe nånstans vid friggagatan som hyr ut bilar och mc, det ligger precis bredvid spårvagnshållplatsen "ullevi norra"

Och hyra mc inför uppkörning verkar ju va en bra ide enligt mina erfarenheter, ja fick 125a kortet på första, och sen när ja tog för mellan så fick ja köra upp 4 ggr på min egen innan jag fick det... och farträdd är jag ju uppenbarligen också... :rolleyes:
 

Rojep

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
2007 Aprilia RSV 1000 R
På MC-Uthyrningen måste du ha bra framförhållning.. För min första (misslyckade) uppkörning hyrde jag på Sweden Motorshop på Hisingen: http://www.swedenmotorshop.com/index.html

Dom skyltar inte med att dom hyr ut sina begagnade hojar, men det gör dom alltså. Rätt billigt också, har för mig att det var 6-700 pix. Ring och be att få hyra en körskolehoj. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top