Hyra MC i Europa, land, pris, vägar?

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Tjena!

Har länge försökt fixa en MC-resa ihop med farsan, men det har liksom inte funnits tid till det förut. Nu när jag avslutar mina studier till jul kommer tiden troligtvis kunna hittas framåt våren. Därför undrar jag om ni har några bra tips på uthyrningsfirmor, härliga vägar osv. Är ju dags att planera skiten nu.

Vi har funderat, och det verkar som om det är spanien vi vill till, har kollat runt på www.rentabike.org - men där är det ju så förbannat dyrt. Eller kanske bara jag som tycker det? Finns det billigare alternativ, som är bra?

Hur har ni gjort? erfarenheter?

Är ute efter blandad körning med frihet, landsväg, berg, sköna utsikter, lugna områden.

Tacksam för tips,
Mvh
Mattias

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Spanien, där åker jag helst bil på sommaren. +38-40 blir det i skuggan:död
Österrike, norra Italien är bättre hoj-länder, om ni nu inte redan avverkat dem.
Ska ni hyra 2 mc, eller en?
För den pengen det kostar att hyra/resa till resmålet så kan ni köpa loss en äldre hoj för en billig peng.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Sprang på några som hade hyrt i Munchen:
16000 kr i dispositon.
7500/ vecka ihyra

BMW R1200RT

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Kawasaki har uthyrning hos sina handlare. Länken är på tyska, men i korthet; välj modell, skriv in stad, så får du fram handlarna som har den hojen hemma. Kontakta handlaren för pris o tillgång.

Flyg ned med Ryanair till södra tyskland (underskattat som hojland), hyr hoj o rulla runt i Schwarzwald, eller far vidare t Österrike/Italien/Frankrike.

Kostar inte gratis, vet inte exakta priser, slängde broschyren för några veckor sen :(

http://kawasaki.de/rtlocator.asp

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Svårt att hitta spanska sidor som skriver ut priser vid längre hyror men jag hittade iaf denna som tar 75 euro per dag för en CB600F vid korttidshyra (under tre dagar) och därmed rimligen billigare för längre perioder (man får höra av sig för att få pris). Baserade i Bilbao, vilket är ett STORT plus, Baskien är väldigt vackert och mycket höjdskillnader samt generellt ganska välhållna vägar. Dessutom är det mindre U-landskänsla i Baskien jämfört med övriga spanien:
http://www.alquimoto.es/en/moto_2.html

Vet att jag hittade en firma i Valencia, när jag bodde där, som hyrde ut hojar för c:a 65 euro/dag men givetvis hittar jag inte någon websida nu.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Litet trådlyft:

Tiden sprang iväg för min del denna helg så det blev hyra hos
IMTBike med en BMW R1200RT.

€130 om dagen c:a. :brinnerupp
Dags att lämna en hoj i Spanien i nästa gång.

Det är ingen Sport Touring precis :hihi

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...