nissepelle
Strandraggare
Well, låter som att jag får kolla här hemma istället.
När du ändå e där så tjackar du på dig sprit å öl,bara sälja det här hemma så har du gjort resan gratis
Finns ju många aspekter att tänka på.Köpte en hoj på E-bay i södra/mellersta tyskland. Säljarn fixade frakt till Kiel och jag fixade så att Stena rullade på den på Kiel-färjan. Kostade 1700 + 1000 för transporten + regbes hemma sen. Tror det är svårt att få till det billigare än så.
Visst e det kul, lite roadtrip och ljuga och snacka skit med en polare men det är inte kul att gå back. Ha det färdigprutat innan du åker, det är jävligt svårt att pruta på plats när säljarn vet att man åkt 90 mil enkel resa.
Det var flera år sen jag åkte senast men då var det kontanter som gällde i Tyskland även hos handlare. Då talade man om för säljarn att man behövde en bank för att få ut kontanter för att inte bli rånad. Var inte helt avslappnat med 40000€ i kallingarna.
Finns ju många aspekter att tänka på.
Ska man hyra skåp är ju bara hyran rätt rejäl, tillkommer en ansenlig mängd soppa (+km-kostnad?) för att inte tala om bro/färjeavgifter för "skåpbil".
Plus ev övernattning
Mycket god pre-research med kalkylator anbefalles...
Har väl tidigare berättat om min hämtning i allra södraste Holland?
RyanAir från Skavsta, (120 lokaltåg till stan med handlaren.(60 Övernattning. (600
Hojen inte klar nästa dag så jag fick 15% rabatt utan att fråga och fick köra på hans försäkring hem (1500
Totalt 110 mil hem.
Blev en övernattning till i Danmark på väg mot Grenaa då det började bli både mörkt och uberblött värre! (Läs: ösregn, obra på okänd hoj med uselt lyse..)
Dvs missade färjan kl 00.45
Övenattningen gjordes på en träbänk på en mack i sö Danmark. (Kolding nånstans..)
Ett bra Goretexställ gjorde det tämligen angenämt, faktiskt! T o m för en 60+ som jag.....
Problem? Ja säljaren gillade inte mina €500 sedlar och det gick ingen färja på morgonen, "lågsäsong" kalldes det.. så det blev en lång dag i Grenaa...
För mig blev det en roadtrip med nyinköpt hoj inkl en del oväntade upplevelser.
Som sagt planering och koll av tider och priser är bra. Och ev alternativ och objektet är skrot, i mitt fall hade vi talats vid per tel ett antal ggr innan.
VIKTIGT: ALLA papper som går ska följa med! Är Trptstyrelsen på dåligt humör kan det gå illa...
Blev långt men det kanske gläjder någon???
Den lilla gröna väskan (se bild) innehåller en tunn bag typ hockeybag som användes på ditresan för bla hjälm) och jag reste dit i mc-stället (utan extraisoleringen) och retur med bagen (och ombyte) i den gröna, nu med extarisoleringen.Att köpa en flygbiljett med Ryan för 120kr är kanske inte anmärkningsvärt men att få med Gore-Tex ställ, handskar, stövlar, hjälm mm utan att behöva betala en femhundring för extrabagage låter inte rimligt ��
Sen så förvånar färjevalet Grenå. Trots Holland borde Puttgarden-Rödby och Helsingör-Helsingborg vara effektivare. Hur och var tog du dig över Elbe?
Alternativt upp i Danmark via Flensburg ungefär och lilla/stora belt och sen färjan Helsingör.
e.
Well, låter som att jag får kolla här hemma istället.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|