Hyra skåpbil med lämning på annan ort än där den hyrdes

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Var kan man hyra skåpbilar för motorcykeltransport som går att lämna av på annan ort än där de hyrdes, alltså bara en väg? Finns det hyresföretag som erbjuder sådant? Statoil och liknande brukar väl kräva att man lämnar bilen där den har hyrts?

Jag ska köra upp två hojar till Dalarna från Stockholm i sommar för en veckas grusåka och då vore det bästa om jag kunde hyra en skåpbil för ditresan, lämna av den och sedan hyra en ny skåpbil för hemresan, det är ingen höjdare att ha en skåpbil stå och ticka pengar i en vecka oanvänd... Går det?

Ok/Q8

Boka hyrbil på din lokala station, eller ring 020-850 850 ...

Kanske lite hjälp..

Gick visst inte.. Oops..
Allmänt
Bokning, hämtning och returnering av bil skall göras på uthyrande station. I hyran ingår inte kostnader för drivmedel.

ca 5 lax på statoil, blir nog inte mycket billigare, nog svårt hitta envägs ut i bushen(dalarna)

http://www.statoildetaljhandel.se/file_archive/biluthyrning/PrisLast.pdf

Ska du flytta och behöver en större bil?
På Hertz har vi även skåpbilar till ditt förfogande!
Vid ett flertal orter runtom i Sverige erbjuder vi skåpbilar i olika storlekar.
För information angående uthämtningsställen, kontakta Hertz bokningskontor 0771 - 211 212.

MDM skrev:
Nu kanske jag är ute och cycklar men har inte thule bara släp? http://www.thulerental.se ....

Det tradiga är ju att dem är svindyra, anser jag. Kollade när jag skulle köra Lund-Stockholm-Lund o hämta hoj, men det var mkt billigare att ta släp hela vägen... 900 kr mot 300, om jag inte missminner mig.

testade MABI skåpbil från sthlm - storuman , ett dygn.
Här är pris : )

--
Den totala kostnaden för din bokning:

Priset baseras på körsträckan 1000 km och inkluderar självriskreducering
101224 SEK
Detaljerad prisspecifikation

* Dagar (1) 99999 SEK
* Envägsavgift 1200 SEK
* Stockholmstillägg 25 SEK

Din bokning
Tid och plats

Hämta: 2009-01-06 12:00, Stockholm Globen

Lämna: 2009-01-07 12:00, Storuman
Fordon

Peugeot Boxer eller motsvarande

jag skulle rekommendera att ringa till både Hertz, Avis eller någon utav de större uthyrningsbolagen och se om dom inte har någon bil som ändå ska köras från något ställe. Tog skåpbil från avis i stockholm som skulle ner till göteborg och allt jag pröjsade var 400kr exkl. soppa. Så det är värt att kolla.

*/ ?>
Back